sâmbătă, 13 aprilie 2019

compunere--un fluture...

Imagine similară
  Stau pe banca de sub părul cel bătrân. În faţa mea, în iarbă, e o creangă ruptă din el. Furtuna de azi noapte a lăsat urme peste tot în grădină. Acum e linişte şi e dimineaţă. Soa­rele a uscat deja pie­trele albe ce mărginesc straturile de flori. Se aud numai păsările ascunse prin­tre ramuri. Mă uit la creanga căzută în faţa mea, e uscată, acoperită de un fel de muşchi ver­zui, înflorit într-o spuză de flori alb- albastre. Ca o rouă subţire se văd doar pe o parte a crengii, cea­laltă, pe jumătate îngropată în iarbă, e încă udă. Părul e cel mai bătrân copac din grădina bunicii, era singurul copac ce creşte pe locul împrejmuit cu gard de lemn. Când l-am văzut prima dată,mi s-a părut foarte mare, aşa singur, şi umbra lui răcoroasă a fost binefăcătoare în după amiaza aceea. Am vrut să-i cuprind cu mâinile tulpina şi nu am putut și, din această cauză, mi s-a părut un copac tare mare.  Umbra lui, umbră blândă, se prelungeşte până aproape de casă, parcă protejând-o.Oricât mă apropii de el, oricât îmi întind mâinile, rămâne un loc pe care nu am cum să-l ating. Poate acel loc înseamnă viaţa lui dinainte să ne cunoaştem, adică dinainte de ziua în care ne-am văzut pentru prima oară.
 Dac-ar putea povesti, cine ştie câte aș afla despre ceea ce a văzut el, de când e pe lume. Dar poate că e mai bine să nu ştiu şi doar din când în când să trimită el o pară către mine,ca să-mi aducă aminte de una, de alta din cele petrecute în locurile acestea:de ziua când mi-a atras atenția un fluture mare, în culori de negru și roșu, catifelat, care dădea târcoale pomului, am rămas descumpănit, nu știam ce să cred. Am întins mâna spre el și i-am zis că, dacă este într-adevăr un sol trimis, să-mi dea un semn. Spre marea mea surprindere, a urcat pe degetul arătător pe care i-l întinsesem. M-am așezat așa cu el pe bancă și ne-am privit,n-a plecat,a rămas cuminte,apoi i-am urat drum bun și abia atunci și-a luat zborul către înalt. Odată cu fluturele, vin amintirile copilăriei, vin ca o rugăciune ce alungă uitarea, înlocuind-o cu liniște, cu speranțe și-mi dau seama că da! nu poate fi altceva decât un mesager de sus de tot.
  Stau pe banca de sub părul cel bătrân și că tot de aici vine siguranţa că sunt pe pământul care-mi dă putere,încredere,că aici găsesc iubirea celor dragi. Cad perele din părul cel bătrân şi se rostogolesc în iarbă printre amintirile  copilăriei mele....