marți, 9 aprilie 2019

compunere--Și iar e primăvară...

Imagine similară 
  Sunt într-o livadă,mă-ntorc să-mbrăţişez un co­pac. L-am descoperit  la început de aprilie, deşi fusese din­totdeauna acolo. E un măr. Are patru braţe, crescute mai de la pământ, chiar lângă o fântâna uitată de vre­me. Atât şi-a întins, în timp, cren­gile, încât a ajuns aproape să atin­gă zidul casei din apropiere. La ceas de seară, soarele  care apunea îl îmbrăţişa într-o lumină nepământeană. Înveşmântat în licheni gri-verzui, mărul părea o cons­telaţie plutind hai-hui, printre noi.
  Departe în zare,primăvara a întins pătură verde peste păduri. Ici, colo, privirea-mi este atrasă de câte un cireş înflorit, ca o broderie albă fină accen­tuea­ză suav nuanţele proas­pete ale copa­cilor. Coroana rotată atinge pământul şi, aşa albă cum e, pare rochia unei mirese. Ceva mai încolo, un altul e plăpând,are crenguțele înflorite,iar vântul ușor mișcă crengile...și peste mine încep să cadă
petale grele, trase în jos de parfumul lor. Pă­mântul e acoperit cu miresmele pomilor înfloriţi,iar departe se aude apa unui pârâu ce curge năvalnic, semn că, recent, undeva mai sus, a plouat mult. Ruji înfloriți, oameni ieșiți la lucru în grădini, păsări și puzderii de gâze, toate legate cu firele de lumină care coboară din cer. Un tărâm magic, în a cărui pace și frumusețe îi place și Lui Dumnezeu să se plimbe, cuprins de nostalgia începutului...
  Pământul e acoperit cu miresmele pomilor înfloriți. Din nou, așa cum se întâmplă să simt în astfel de locuri, nu mă mai tem de ploaie,de frigul primăverii,totul mi pare firesc și banal. Simt sub palme iarba moale și fragedă. Să-mi trec degetele prin firele ei poate fi un ritual, fiorul binecuvântat al atingerii verdelui de primăvară.
 Eu cred că suntem cu toții flori diferite din aceeași grădină și mai cred că  acolo unde înfloresc florile, înflorește și speranța!