duminică, 5 mai 2019

compunere--O plimbare pe câmpie

Imagine similară
  Norii izvorăsc de undeva dinspre răsărit, subțiri și diafani ca o ceață a zânelor. Apoi izvorul norilor se îngroașă, se umflă, trece pe deasupra mea în viteză, ca o mie de zmei alergând către apus. Acolo herghelia de nori se subțiază din nou, ca și cum ar fi sorbită de un vârtej. Eu îl simt ca pe un vânticel fierbinte ce tremură la orizont. Departe văd șarpele de argint al unei ape  și-mi imaginez că pe-aici a fost cândva o pădurea cu arbori seculari, împiedicând norii să curgă spre apus.Ascult  tăcerea fulgerată de zborul unor păsări necunoscute...parcă se mai aud șoaptele animalelor sălbatice pândind din tufișuri întunecate și mă întreb de ce scormonesc cu gândul printre cioburile din negura istoriei. Soarele arde...pe câmpia nesfârșită lanuri de grâu și de floarea-soarelui se-ntind leneșe.
  Pașii mei au ajuns așa dintr-odată lângă un izvor cu apa limpede și rece, chiar și în zilele toride ale verii. Susură în razele sclipitoare ale soarelui, cu o frumusețe de neuitat. Toate culorile curcubeului se împlesc în lumina stropilor de apă, dătătoare de viață.Lângă Izvor, iarba crește mai repede, florile sălbatice înfloresc mai devreme, arbuștii se împodobesc cu frunze mai lucitoare... Mă așez pe umărul unui delușor și urmăresc jocul luminii în curgerea apei, zborul fluturilor în jurul izvorului-știu că ei  caută răcoare și apă în zilele toride ale verii,ating cu aripile vegetația care se împrospătează...și mă visez mergând pe un drum care o ia spre cer trecând prin păduri, prin poieni înmiresmate și multicolore, pe lângă ferigi înalte cât oamenii și mesteceni delicați și imperiali care vibrează în aerul curat al primăverii lui Mai...
Pe frunzele nemișcate apasă lumina grea a amiezii. Deasupra, soarele alb soarbe mirosul dulce al ierburilor tinere de câmpie, încălzind aerul subțire de primăvară,iar mie  nu-mi rămâne decât să privesc melancolic linia orizontului peste pământul ce se pregătește de odihnă.