duminică, 12 mai 2019

compunere--Vara florilor de tei

Imagini pentru citate despre flori de tei
  Îmi place să ating copacii cu palma, să-mi plimb degetele pe scoarța lor. Iau pe câte unul în brațe, îmi lipesc obrazul de el și-l întreb ce mai face. Are să-mi spună ceva? Ciulesc urechea și parcă aud un murmur neînțeles. Toți copacii au înflorit în primăvara aceasta, chiar și cei mici. Mă opresc în loc, închid ochii, inspir adânc: ce parfum minunat!
 Vara este anotimpul exuberanței, al belșugului și al manifestării vieții. Câmpurile, pajiștile, poienile și marginile drumurilor se umplu de flori și de miresme. Pâlcurile înflorite de salcâm cu mirosul lor dulce-rafinat, înmiresmatele păduri de tei, covoarele roșietice aromate cu flori, delicatele broderii în culori sălbatice, incredibilele lanuri galben-verzui,toate organizează adevărate spectacole de forme, culori și parfumuri. Dar parcă numai mireasma florilor de tei aduce pacea în suflet, îmblânzește inima, pregătind-o pentru marile împliniri ale verii. Legendarul tei a devenit un simbol vegetal al unei mis­tui­toare iubiri neîmplinite, o durere în­lănţuită, care aminteşte atât destinul tragic al celui mai mare poet al neamului românesc, cât şi destinul unei istorii fră­mântate a poporului ce a dăinuit pe aces­te meleaguri. Nu voi greşi  dacă spun că teiul are un omolog... şi anume ,,Gorunul lui Horia"?
 Ca arbore din covorul vegetal al ţării, teiul poartă pecetea unui dar al Divinităţii, fiind consi­derat ca arbore sfânt. Nu este întâm­plător că, în coroana teiului, Dumnezeu nu aruncă niciodată săgeţile trăsnetelor.
  Căldura nopții de vară intră pe geamul deschis, odată cu fluturii buimaci, zăpăciți de lumina lunii,de parfumul teilor și mi-l presară pe mâini, pe față,iar eu le simt ca niște scântei de lună...