vineri, 24 ianuarie 2020

compunere--Un prieten ciudat--Corbul


Am citit despre aceste păsări întâmplător și am fost surprins să aflu că viața lor se întinde pe întregi generații omenești. Poate din acest motiv, corbii au fost mereu învăluiți de mister, iar semnul corbului a devenit semn al puterii și al nobleței. Stranii istorii au fost legate de aceste păsări al căror nume este egal cu umbra și cu șoapta. Legați prin fire ancestrale de oameni, pare că... ei sunt aici dintotdeauna.
Cu aripi negre, vorbe negre, corbul și-a căpătat o reputație nemeritată, a fost asociat cu întunericul și moartea, motiv pentru care,  cântecul lor, noaptea sau ziua, este considerat de rău.
De mult i-am văzut cum stăteau pe acoperișul unei case, pe sârmele de curent electric , croncănind  grozav, de nu se auzea nimic, altă dată stăteau tăcuți și nemișcați, de parcă erau încremeniți.
M-am obișnuit cu prezența lor,mi se păreau  altfel, mult mai mari și mult mai frumoși, cu aripile albăstrui ca oțelul și cu ochii ca gheața.Erau zile când însoțeau câte un om în vârstă și astfel mi s-a spus că sunt oameni care  formau un fel de ființă specială cu corbii.
Într-o zi,supărat,l-am trimis pe ciobănescul meu de lângă mine:,,fugi”-i-am strigat și,spre surprinderea mea,am auzit prin fereastra deschisă cuvântul repetat în fiecare zi,de câte ori câinele apărea în curte.Cine striga?nu-mi dădeam seama,decât atunci când am ridicat ochii spre crengile nucului de la poartă-l-am văzut-era un corb mare negru ce sărea jucăuș pe o creangă.Apoi am fost surprins că învățase să imite lătratul lui Cassy,altă dată i-a luat de sub bot o minge de tenis cu care se jucase.Dar că a început să zboare deasupra mea și a câinelui,când plecam la plimbare,a fost surpriza surprizelor.Și așa se face că în fiecare dimineață aud două lătrături și,obligatoriu,strig întâi spre corb și apoi spre câine cu primul cuvânt cu care ne-am cunoscut eu și corbul:,,fugi”și neastâmpărat şi pus pe...şotii,parcă aplaudă cu aripile.Mă întreb oare e adevărat că  după potop,Noe a trimis un corb să caute pământ?
             Convingerea mea intimă, chiar dacă pare ciudat, este că ei,corbii, comunică cu oamenii pe               care-i socotesc speciali!!!!!!!!!!!!!!!