vineri, 3 ianuarie 2020

început de an-ianuarie

Imagini pentru imagini de ianuarie
În vârful bradului meu un înger mic, strălucește alb în noapte...a trecut Crăciunul,dar pare că, de când lumea, se plimbă și zboară singur și nestingherit prin camera mea... este îngerul bradului și al casei,a venit, s-a așezat  cuminte pe crengile bradului, tocmai în vârf,apoi a coborât și a rămas cuminte și 
tă­cut pe umărul meu....așteaptă! Sub geamul meu,zăpada pufoasă pare că arde sub lumina lunii, sclipeşte ca şi cum acolo, sub ea, ar fi un foc tainic ce ar trimite raze alburii de jos în sus. Copacii de pe marginea drumului şi-au lăsat crengile îngreunate de zăpadă, până aproape de pă­mânt, o bură subţire, stră­lucitoare, se desprinde de un­deva, de sus şi cade în valuri argintii pe pământ.
Lu­mea înghețată a iernii parcă mă cheamă în adâncurile ei. Um­brele lungi ale copacilor îmi par treptele unei scări-une­le albe, lu­minate, al­tele cenuşii, mai sus şi tot mai sus, până la cerul în care sunt împrăştiate mii de lumini ce tre­mură mărunt. Din când în când, câte una se măreşte dintr-oda­tă şi apoi dispare, lăsând în locul în care a fost o urmă, ca o dungă luci­toare.Mă întreb cine stinge luminile cerului,iar îngerul îmi șoptește secrete neînțelese....E iarnă,e început de an...revăd fulgii lui Ianuarie, se declanşează în mine o bucurie frenetică,e o explozie de entuziasm pe care cred că o avem cu toţii şi care aparte la fiecare început de an. Strig cu bucurie: ,,Nin­ge!", cu exaltarea Începutului.
 Iarna e coconul acela alb şi strălucitor care doarme și apoi se preface într-un fluture sublim şi liber,îl aștept cu speranța că mugurii de pe crenguța ce-mi bate în geam,într-o zi,vor înflori...