duminică, 19 iulie 2020

compunere--Eu și lumea din jurul meu

În fiecare zi,când mă trezesc îmi pare că aud o voce ce-mi spune cu blândețe:Bine-ai venit în minunata lume a oamenilor!Privește în jurul tău-Soare. Soare arzând. Soare arzând cu toată lumi­na binecuvântată a lumii. Cerul s-a desfăcut în fâşii lungi şi albe şi s-a aşezat, odihnindu-se, aici. Un ver­de orbitor, care ţâşneşte din tot acest pământ bă­trân şi bun, se umple de flori, de păsări şi de fluturi, şi se ridică încet, spre un cer alb. E un freamăt al lumii, un zumzet continuu, o rugăciune neîntrerup­tă, o bucurie - e primăvară! 
  Iar eu mă simt fericit,că m-am trezit dintr-un vis,prin care-am trecut ca printr-un unui tunel de lu­mină.În fiecare zi îmi pare că gust pentru prima oară adevărata senzaţie a libertăţii! Mă simt uşor şi realizez că pot fi în mai multe locuri în acelaşi timp... fapt care nu mi se pare deloc ne­obiş­nuit.
  Iată-mă  purtat de dansul fulgilor de nea într-o lume a ghețurilor veșnice, într-un loc magic unde veselia Crăciunului nu se stinge niciodată.
 Ajung apoi în deșert,unde  întâlnesc precum Micul Prinț diverse făpturi.Șarpele este o creatură misterioasă, cu o anumită cunoaștere despre lume și o doză bună de luciditate,care-mi spune că așa cum sunt aici singur pot fi  singur și printre oameni, acesta fiind un mare adevăr.
  Și învăț  încă  o lecție: aparențele pot fi înșelătoare;cei pe care îi considerăm slabi, pot fi de fapt puternici, iar cei care apar în ochii noștri drept puternici,s-ar putea dovedi slabi.Îl privesc pe colegul meu care întârzie mereu la prima oră, la școală.Delicat,sfios,își cere scuze,se așează în bancă cu un aer trist.Nimeni nu l-a întrebat nimic,nu i-a iscodit tristețea,doar domnul de sport a aflat totul despre el,când l- a invitat într-o sâmbătă și pe el alături de noi toți la un meci.Cu lacrimi a refuzat politicos.Trebuia să fie alături de bunicul său bolnav,singura lui ființă din familie.Din ziua aceea a avut o nouă familie-părinții noștri și noi toți colegii lui.
  Privesc în juru-mi și observ: așa e lumea!oare sunt și eu așa?
  Viața este un pustiu în care poți muri de sete.Fie te poți salva,dacă ai credință-am învățat la Religie-fie caut Fântâna-viața,nemurirea,tinerețea veșnică-îmi spune vocea blândă.
  În lumea mea,familia,prietenii ,toți din școală,mari sau mici,oamenii de pe stradă, necunoscuții,cărora le zâmbesc,iar ei mă salută ,,Bună,prietene! mă simt scăldat în iubire, bucurie, extaz şi minunare. Nu mi-aş putea imagina nicio­dată că iubirea poate fi atât de intensă.
  Îmi mai place să explorez şi să descopăr lumea din jurul meu, de aproape sau de mai departe.
Ăsta-i unul dintre motivele pentru care-mi place să merg printre oameni. E felul meu de a mă familiariza  cu mediul în care mă aflu şi, cumva, îl fac al meu, mi-l însușesc, devine parte din mine.
  Lumea din jurul meu e ca un potir cu de toate. Faptul că e pace mă bucură, creându-mi speranțe.
  Cei de-acasă îmi spun să ascult ciripitul păsărilor, să sorb picăturele de rouă ale dimineții, să privesc verdele copacilor,toate sunt unele din micile frumuseți ce mă  înconjoară zi de zi--aceasta este LUMEA din jurul meu,o lume în care mă las purtat de entuziasm