joi, 9 iulie 2020

compunere--Nufărul


O pasăre se opreşte la fereastra mea. Stă învelită în­tr-un penaj fastuos, de parcă a coborât de pe un alt tărâm. Stă şi mă scru­tea­ză atentă, cu ochii ei mici şi negri, înfoindu-şi penele, liniştită.O urmez afară în aerul verii,unde  mă întâmpină mai întâi cu o tăcere asur­zitoare. O tăcere care şerpuieşte biruitoare, întreruptă, ici-colo, de zborul fluturilor albaştri, de parfumul buruienilor date în floare şi de iarba care a crescut uriaşă, ca o aripă a destinului, peste tot. În vârful unei coline potopite de flori şi de iarbă, înghiţită, de-a dreptul, de vegetaţia dezlănţuită nă­valnic, miresmele şi fluturii verii înconjurau un bujor rătăcit din alte lumi ce înflorise ca o jerbă de purpură. În plimbarea mea ,am trecut  pe lângă un lac împodo­bit cu frunze şi flori de nufăr. Apa liniştită purta povara scumpă a frunzelor mari, rotun­jite şi a flo­rilor albe şi dia­fane, care pluteau cu o graţie ne­sfârşită. Nuferii sunt florile care dă­ruiesc frumuseţe, calm, puritate şi o senzaţie de plutire şi vis. Când mă uit la ei,simt cum mă îndeamnă la tăcere,mă duc cu gândul la rugăciune, la linişte şi pace lăun­trică.Pe mal,lângă picioarele mele,un nufăr ieșit din apă,își etala fru­mu­seţea.L-am cules și l-am dus acasă, voiam să-i păstrez fru­museţea, mirosul plă­cut şi să-i amân, pe cât se putea, sfâr­şitul. Nimerind zile însorite şi calde, s-a des­chis pe verandă, şi-a deschis floarea să vadă locuri şi oameni noi. A fost uimirea celor care nu mai văzuseră o floare ca asta  S-a mai deschis într-o dimineaţă şi a primit sărutul soarelui şi al unui fluture roşu ca purpura. Ultimul omagiu pentru frumuseţea lui ireală. Apoi s-a stins. Am stat lângă el şi l-am privit cu întris­tare cum nu mai reuşea să-şi des­chidă petalele. Dez­rădăcinat, stârnit de la locul lui, îşi pierduse forţa şi bucuria de a trăi. Departe de locul lui, se simţea fără rost şi străin... nufărul meu a murit. Nufărul este o floare smerită care se supune voii lui Dum­nezeu....