marți, 28 iulie 2020

compunere--O plimbare în grădina cu flori


O vară mai fierbinte ca toate care-au mai fost...privesc apele ce se amestecă şi curg vijelios printre pietre, de jur-împrejur, dealurile par înlemnite în aerul încins de dogoarea soarelui. Poteca pe care merg e plină de fluturi nebuni şi de sute de flori, una mai delicată ca alta.Îmi plac fluturii,întotdeauna i-am perceput ca pe un fel de îngeri. Curcubeul de culori şi mirosuri îmi poartă paşii cu dorinţa de frumos...cu pasiunea mea pentru flori. Ea s-a aprins şi mai tare când am început să observ seminţele cum încolţesc, bulbii cum sparg pământul, şi mi s-a părut că e fascinant câtă putere pot să aibă nişte firişoare de plante atât de mă­run­te. Asta mă inspiră fantastic,iubesc florile! Sunt nişte fiinţe nevorbitoare care îmi dau multă energie,mă inspiră. Bunica îmi arată:uite, o plantă azi poate fi bolnavă şi mâine îşi revine miraculos, alta poate să moară, dar se naşte un lăstar nou,apoi îmi spune că totul e trecător în viaţă, că tot ce e rău trece şi vin lucruri noi, bune, proaspete, sănătoase. Numai să am răbdare să observ  și să am încredere în forţa vieţii. Îmi mai spune,mângâind o floare că ele mă inspiră să merg mai de­parte, să trăiesc, să am o aşteptare de la viitor. Florile simt cine se află  lângă ele și de aceea cresc frumos,ele parcă răs­pund.
 Grădina cu flori pare mai tă­cută vara, în com­pa­raţie cu explozia de cântece din pri­măvară. Culorile vii, formele delicate, fragilitatea trandafirului sunt în fata mea și cred că, dacă sunt  atent la flori, ajung la o revelație a creației, ajung, de fapt, la Dumnezeu. Poate asta este unul dintre rolurile plantelor, să ne ducă la Dumnezeu, nu? Florile de tot felul au o unduire ușoară, ce aduce până la mine un val foșnitor,în centrul corolei lor, percep o scânteie, un bulgăre de lumină, un nucleu strălucitor. Florile seamănă și cu un potir deschis, îndreptat către cer,iar petalele sunt ca niște văluri de taine.Când mă plimb prin grădina cu flori,simt că dialogul cu natura este o ru­găciune, una fără cuvinte, o rugă­ciune tăcută a sufletului... doar emo­ție pură.