sâmbătă, 11 iulie 2020

compunere--Plopul de la fereastra mea


Într-o zi am observat că în dreptul ferestrei se întâmplă ceva. De dincolo de geamurile camerei se uita fix la mine o albină,așezată pe ramura plopului,pe care-l știam de când s-a hotărât că aceasta este camera mea. Subțire și lung, își apropiase crengile de fereastră și mă privea. Când a realizat că îl văd, a început brusc să freamăte vesel, mișcându-și frunzele cu o viteză fantastică, de parcă era acționat de-un motor. Am înțeles că vrea să-mi arate ceva și m-am dus la fereastră. Am tras un scaun, m-am suit pe el în genunchi și-am văzut că plopul nu era singur.În jurul lui mai erau patru arbori, la fel de subțiri și de tremurători. Aveau miliarde de frunze ca niște miliarde de degete, pe care și le mișcau neîncetat. Din cauza asta, lumina sau ploaia sau ce mai curgea din cer peste plopi era spulberată în toate direcțiile, ca o iradiere scânteietoare. De atunci, nu ne-am mai despărțit. Dimineața, plopul mă trezea cu un susur vioi, mișcându-și frunzele în rafale, la prânz făcea baie de soare vibrând ca un bondar fericit, iar seara își spunea rugăciunea, cu ramurile întinse spre stelele de pe cer,iar eu îl contemplam fermecat.
 Plopul din dreptul ferestrei se mișca și fremăta fără odihnă, și chiar dacă nu înțelegeam tot ce spune, știam că voia să mă înveselească, să mă facă să uit de supărările,de grijile mele. Așa s-a și întâmplat. Încet-încet, m-am lăsat atras de jocul lui și m-am mutat la fereastră, ca să-l observ mai de-aproape. Atunci am văzut că vorbește cu ceilalți plopi, dar și cu păsările, cu norii de pe cer și cu vântul, cu tot ce se mișca prin văzduh. Nu pricepeam ce își spun, dar din direcția lor venea către mine ceva special, un soi de undă care avea consistența și intensitate copilăriei ce face ca lumea să se­mene cu un Para­dis. Atunci am înțeles că tot ce mă-nconjoară es­te miraculos, începând cu gândăcelul care se ca­ţără pe un fir de iarbă, ori flu­­turele care se lea­gă­nă pe o floare. Tot ce se petrece în jurul meu mă în­car­că de lumină şi bucurie....totul este viață!!!!!!!!!!!