luni, 6 iunie 2022

compunere---Ploaia din pădure

 

Știam că, de cum treceam de tufele de alun de la marginea văii, trebuie să tac, pentru că în pădure erau alte legi, nu ca acasă, unde puteam să vorbesc cât voiam, prin curte ori pe stradă. Așa mi-a spus bunicul, să tac în pădure, ca să aud mai bine. N-am auzit nimic la început, ce să aud? Cred că nu știam cum ne-a obişnuit deja pri­mă­vara aceasta atât de capricioasă. Ver­dele viu al pădurii părea şi mai proaspăt în lumina crudă a ploii iuţi ...şi-un fel de bucurie a întregii firi se simţea oriunde m-aș fi uitat. Pâlcuri de mesteceni îşi tremurau frunzele de-abia deschise, pă­pădiile îm­pes­triţau marginile drumului, bujorii îşi ridicau se­meţi bobocii în vânt. Încă o dată am simţit ce mare sărbătoare este ploaia de început de vară, pentru fiecare fir de iarbă. Mergem mult, mai mult de un ceas, printr-o pă­dure bătrână, numai şoapte şi umbre. Ne strecurăm  prin tuneluri vegetale, cău­tând cu ochii zarea unui luminiş. Toate zgomotele, tot tumultul lumii e sorbit în încolăcirea deasă a crengilor şi în vuietul apelor care se împletesc sub noi, în văile de piatră adânci. E atâta pădure în jur, atâta foşnet şi atâta verde, încât mă simt sorbit, cu totul, în adâncul magiei, închis în ea, ca în farmecul unui basm.

Împreună cu bunicul m-am așezat sub crengile unui fag scorburos, ca să ne  apere. Și o vreme am rămas sub crengile groase ale copacului, ascuns de picăturile mari care brăzdau aerul cu șuierat ascuțit. Și atunci, da, atunci într-adevăr, am auzit....Mai întâi, un freamăt greu. Ghemuit lângă trunchiul gros al copacului, acoperit cu pelerina  bunicului, care mă apăra de ploaie, auzeam un fel de tropot îndepărtat care venea de undeva de departe și se apropia pe sub iarbă, însuflețind într-o legănare imensă întreaga pădure. Crengile săltau înnebunite parcă și răspundeau freamătului de sub pământ, ca și cum o herghelie ar fi căutat acolo scăpare dintr-o mare primejdie. Și-am auzit și murmurul apelor care veneau de sus și de jos, dinăuntru și din afară, și în momentul acela, mi s-a părut, dintr-o dată, că în loc de degete îmi creșteau frunze și-n loc de mâini se-nălțau în aer niște crengi subțirele, niște lujeri firavi ca de mesteacăn.Eram sub copacul bătrân, ramurile lui mă acopereau cu o platoșă verde, ca o scoarță răcoroasă de mătase, care m-a prins pe veci în strânsoarea ei. Eram în mijlocul pădurii și ploua. Creșteam în ploaie și pădurea se bucura fremătând.Dar brusc, desişul se rupe şi văd, între­ză­rin­du-se lumina stră­­lu­ci­toa­re a soare­lui. Pădurea  rămâne de acum în urmă, lăsând locul unei mări nesfâr­şite de pajişti înflorite şi înmiresmate.
                                        Dea­su­pra mea e doar cerul,iar eu mă văd sus, pe acoperişul lumii.