duminică, 25 iunie 2023

 

și-a trecut ,,evaluarea”,nu mi-a plăcut niciun subiect...am voie să spun...am!!!am dovedit că am o,,cultură”la limba română???n-am dovedit!!!toți am învățat pe de rost niște,,tipare”cu caracteristicile lor,la fel tipare de caracterizare,de,,asociază”=titluri și autori care să,,surprindă”și de,,crezi că”,de ,,jurnal”....numai idei,dar să povestesc ,să dovedesc că am citit,,cap-coadă”o lectură....nimic!!!de ce nu pot scrie despre o lectură pe care am citit-o,de ce trebuie să mă,,încadrez,,în rânduri???,poate eu nu vreau să  mă ,,aliniez”!!!!de ce nu pot scrie despre o carte din literatura română,fără să-mi fie rușine că scriu nume românești????de ce trebuie să nu citesc din autorii vechi???de ce trebuie să găsesc diftongi în niște cuvinte???de ce nu scriu o frază extrasă dintr-o carte pe care n-am citit-o și apoi să doresc s-o citesc???de ce nu construiesc singur propoziții cu diferite părți de vorbire???de ce nu aveți încredere în puterea mea de a gândi???Ați observat că toți ne temem de ,,rezumate”???de ce oare???pentru că vrem să spunem multe cuvinte,propoziții,fraze,să povestim despre cele câteva cărți pe care le citim din când în când.

   Copiii din Franța știu imnul lor pe de rost,noi nu,abia îl bânguim,citesc,,Mizerabilii” în clasa a patra și-l povestesc,pentru că în pagini este o lecție de viață.Câți dintre noi știm trei poezii de Coșbuc???(de cineeee???)

  suntem ca subiectele de la ,,evaluare”....niște fragmente!!!!!!!!!!!!!!!