joi, 19 octombrie 2017

compunere--Întâlnire cu un scriitor

L-am văzut așa cum mi-l închipuiam:înalt,puțin adus de spate,cu capul plecat într-o parte,de parcă voia s-asculte vorbele lumii,cu ochii mari,uimiți,dornici de a cuprinde Universul.Aintrat în sala de lectură cu pași mici și ne-a privit pe noi,elevii dornici de a-l cunoaște.Nu s-a așezat așa cum l-a invitat profesoara noastră de română la o masă lungă,plină de cărți și flori,ci alături de noi,pe un scaun liber.Ne-a privit pe fiecare,parcă inchizându-ne într-o cutiuță a sufletului și ne-a zâmbit....apoi ne-a întrebat ce mai facem.Nu s-a așteptat nimeni la întrebarea asta,iar eu,timd,i-am răspuns că sunt fericit, că-l văd;așteptam să intre în dialog,pentru că am pregătit numeroase întrebări despre personajele din cărțile sale, ba chiar unii colegi voiau să-i ia scriitorului un adevărat interviu. Ne-a povestit despre copilăria sa,despre profesorii,preocuparea de a scrie ,ne-a arătat fotografii de la expozițiile de carte din țară și străinătate,despre bunicul său, cel care i-a trezit pasiunea pentru lectură, ne-a explicat de ce a scris că ,,lucrurile cele mai importante în viață sunt cele care servesc Binelui” și cum ,,într-un pix se poate ascunde o lume”, pentru că părinții îi cumpărau pixuri în loc de jucării.
    Și dintr-odată am avut un imold:să mă duc lângă el și să-i cer un autograf.M-a privit și mi-a pus o condiție:să-i spun ce-am citit seara trecută.A fost ca un bum!...ce să-i spun?Și-atunci i-am răspuns râzând:,,La fel ca dumneavoastră!”A izbucnit în râs,nu citise nimic,pentru că se jucase cu unul din fii săi.Râsete și aplauze...eram ca-ntre prieteni...dărâmasem o barieră nevăzută,dar simțită.
 Sincer,citisem despre el și mi-a plăcut că mi-a povestit despre scenariul unui film premiat la,,Globul de aur”,acolo unde merg cineaștii cei mai mari. Ne-a sfătuit să aleagem cărțile liber, după preferință, pentru a deveni creativi. Și mi-a scris pe cartea dăruită că-mi dorește să devin un om adevărat.Nu știu cum a trecut timpul,dar mâna lui s-a îndreptat spre geam,arătându-ne o lună mare și rotundă.La plecare m-a îmbrățișat.A fost o întâmplare deosebită pentru mine și cuvintele lui le voi discuta la ora de română: ,,A învăța e mai bine decât a preda. Am învățat de la fiii mei să fiu tată, cum știu că profesorii învață alături de elevi să devină mai buni, iar scriitorii învață citind cât mai multe cărți”.

    Am trecut prin fața unei librării și din vitrină îmi zâmbea,pe coperta unei cărți scriitorul cu care mă întâlnisem  în urmă cu câteva zile, am intrat,am cumpărat cartea cu gândul că-l voi mai întâlni odată....