marți, 24 octombrie 2017

despre campioni....



Am  terminat un turneu important și sunt unul dintre învingători....De obicei, se spune că un învingător este cel care se află mereu pe primul loc. Noi,jucătorii de tenis, îl definim total diferit: campion este cel care reușește să își folosească la maxim potențialul și să își crească performanțele, pentru a atinge rezultate semnificative și să le mențină chiar și atunci când se confruntă cu dificultăți și presiune. Eu știu că învingătorul este cel care își depășesșe permanent limitele.
   După ce am fost în nenumărate turnee de tenis,pot afirma că fiecare participant este un campion, trebuie doar să descopere acest lucru. Pot spune că a învinge înseamnă a te învinge pe tine iar și iar, să nu te mulțumești cu succesul obținut la un moment dat. Este ca și când ai împinge o stâncă de pe un munte: o dată ce ai urnit-o din loc, trebuie s-o deplasezi  mereu. Dacă stânca se oprește, trebuie să o iei de la capăt. 

       Antrenorii mei îmi spun că întotdeauna să definesc ce înseamnă succesul,să nu mă opresc la a visa, să fac tot posibilul, pentru a-l face să devină realitate, pas cu pas,să evaluez lucrurile pe care le-am făcut bine,să-mi cunosc punctele tari. Uneori îmi este teamă să mă autoreglez și-atunci îmi spun că,  dacă nu reușesc,trebuie să mă uit în jur....poate că am de învățat de la altcineva care face ce fac și eu. Trebuie să fiu optimist și să recunosc că trebuie să fiu tot timpul la potențialul maxim,să fiu mereu CAMPION....