vineri, 13 octombrie 2017

compunere--O întâmplare la ora de română

Imagine similară

  Soneria, neplăcută auzului meu, anunță începutul unei noi ore de...română,caut înfrigurat caietul,cartea,le deschid și răsuflu:am toate răspunsurile scrise,cred... bine.Toți ochii urmăresc mișcările Doamnei:vom discuta,vom da vreun test,ne va povesti...Deschide cu mișcări ușoare o carte micuță pe coperta căreia scrie ,,Poezii”și începe să citească rar,cu voce înceată:
     ,,învață-mă cu ce să-ncep întâi și-n vorbe-anume tuturor să spun ce-albastru-i ceru-n ochii tăi”...

  Ascult,toți sunt atât de atenți,încât nimic nu se aude în jur,închid ochii și dintr-odată mă văd pe malul mării,într-o zi cenușie,cu nori groși deasupra-mi,lovită de valuri grele, înspumate,gălăgioase.Sunt singur,parcă în tot acest univers marin,mă aplec să culeg un fir de nisip și alături de mâna mea apare un abur din care răsar degete fine,delicate,care-mi desenează în aer forme de aripi,de stele,de cuvinte,iar apoi mă desprinde,purtându-mă peste apa mării spre orizontul devenit limpede,albastru.Totul e colorat,ușor foșnitor,e altă lume,a zâmbetelor,a mângâierilor,a florilor de nuferi galbeni,a unui pământ plutitor spre înalt.,iar vocile cerului îmi cântă :,,să-i spui lumii tale că te-a născut cu truda ei întreagă”....Tresar,aceleași cuvinte le aud lângă mine....deci n-a fost decât un vis frumos.Poezia citită a fost adevărată sau vis sau vocea Doamnei a fost fermecată?Nu mă mai gândesc,pentru că soneria mă aduce în realitatea clasei,voi scrie pentru o dată viitoare impresiile mele despre poezia citită.Mă întreb cum va fi lucrarea mea,când eu am fost acolo,în poezie?N-am timp să-mi răspund,va începe altă oră,alte caiete,cărți,dar.. ce frumos a fost acolo,departe în culorile și liniștea cerului,a altui pământ,a mării,a visului...