marți, 19 februarie 2019

compunere--De primăvară...

Imagini pentru zâne imagini 
   Primăvara, în pădure, cerul este de-un verde translucid,verde-gălbui, verde profund, verde-luminos, aproape alb. Mă plimb ca într-un uriaş smarald. Orice plantă aş atinge, simt în ea fra­gilitatea Începutului. Pe orice scoarţă de copac îmi li­pesc obrazul, simt pulsând din adâncurile pămân­tului o energie ce se transformă la început în sevă apoi, pe măsură ce urcă în crengi, devine pasăre şi se avântă înspre cerul verde. Chiar şi cuiburile, ascunse printre arbori, îm­part cu pădurea acelaşi cer.
   Departe,departe zăresc încă zăpezi ce stră­lucesc ca nişte oglinzi, valuri de aburi se ridică rosto­go­lin­du-se greu, adunându-se dimineaţa în ce­ţuri pe deasupra pădurilor.
 O picătură de bucu­rie a căzut parcă din cer, şi toate s-au împodobit în verde şi alb, în parfum de flori şi în triluri de păsări. Îmbătat de viaţă, un flu­ture zboară din floare în floare. E primul fluture pe care îl văd primăvara asta. Ne salutăm, şi fiecare pleacă pe drumul lui, să se bucure cum ştie de primăvară.
    Primăvara, pădurea îşi are poveştile ei. Când plantele înverzesc, sub cerul albastru, de cobalt, se naşte al doilea cer, de smarald. În lumina lui verde, viaţa închipuie un spectacol miraculos. Trebuie doar să mă opresc în loc, să-l văd şi să-l înţeleg.
   Am citit într-o carte cu povești că în nopțile de primăvară cu lună plină, o vedenie rătăcește prin pădure și culege flori și ierburi . Dar când luna ajunge la celalalt capăt al cerului, orizontul se aprinde și bizara apariție se destramă în strălucirea primelor raze de soare.
             E zâna zânelor!mi-am zis.... iat-o!ușor s-a apropiat de mine și mi-a întins o ramură albastră,parfumată,apoi a zburat spre o creangă înflorită,să se-ntâlnească cu un fluture ștrengar,iar eu într-o lume cu lanuri de iluzii  cred în basme și în zâne...