vineri, 29 ianuarie 2021

,,Cazul Magheru” de Mihail Drumeș(despre modul în care meseria făcută cu pasiune aduce rezultate=text+cunoștințele și experiențeletale)

 ,,Șerban Voinea se adresă lui Magheru,rămas oarecum stingher,în sărbătorirea familială pe care o declanșase.
-Domule doctor,mă înclin în fața științei dumitale...
-Și eu,colega,te felicit din toată inima,se alătură medicul Preda.Dar spune-mi,rogu-te,cum ai procedat?Sunt foarte curios să aflu...
-N-a fost decât o simplă experiență care a reușit și atâta tot...
Șerban Voinea obiectă:
-Această simplă experiență puteau s-o facă și somitățile medicale cărora m-am adresat.De ce n-au făcut-o?Să nu le fi trecut prin devlă?
-Tot ce se poate!Eu la ce m-am gândit?Aflasem că domnișoara Zăvideanu,din cauza puternicei emoții,produsă de decesul mamei...a făcut paraplegia.
-În mod inexplicabil pentru mine,întrerupse Preda.
-Nu tocmai inexplicabil,pentru că este dotată cu o sensibilitate excesivă,aș zice bolnăvicioasă.O fată normală n-ar fi pățit nimic.Mă temeam șă nu aibă vreo leziune cerebrală,dar n-a avut.În tot cazul,influxul nervos a încetat de a-și mai exercita acțiunea asupra contracției musculare,țesutul muscular rămânând însă indemn.Ori,când m-am apropiat adineauri pe furiș de ea și am strigat-o,i-am provocat o emoție tot atât de violentă ca și prima,încât s-a restabilit circulația normală a influxului nervos în membrele paralizate.Asta-i tot!
-N-am înțeles prea mare lucru,zise Voinea,dar ești formidabil,doctore!”
                                                            
                                                                    (Mihail Drumeș, Cazul Magheru)
 
  Fragmentul este un text epic, în care autorul îşi exprimă în mod indirect gândurile, ideile şi sentimentele, prin intermediul acţiunii, al personajelor şi al naratorului.
  O întâmplare neobișnuită creează nedumerirea unor oameni care asistă la rezolvarea unui caz medical într-un mod ciudat-fără medicamente,printr-o metodă originală,simplă,ca o joacă.Unul dintre personaje,Șerban Voinea, ce asistase la minunea doctorului Magheru,este uimit,înclinindu-se cu recunoștință.I se alătură și medicul Preda,curios să afle procedeul prin care Magheru reușise să schimbe starea unei fete care trecuse printr-un șoc emoțional cauzat de moartea mamei sale.
  Explicația medicului Magheru este simplă,deși folosește termeni medicali: din cauza unei sensibilități deosebite,fata suferise paralizia membrelor inferioare și superioare.Explicația medicului este o lecție de medicină: teama medicului era ca fata să nu aibă o vătămare cerebrală,pentru că atunci,,influxul nervos”-presiunea arterială care transmite informația la creier ar fi făcut ca,,țesutul muscular”să sufere o pierdere,,indemn”.Doctorul Magheru s-a folosit de un moment de neatenție și,furișându-se,a strigat-o pe fată, de parcă a readus-o în lumea reală.Emoția a fost aceeași ca atunci când intase în starea de pierdere a voinței.Modest, își termină explicația prin două cuvinte simple,dar pline de conținut:,,asta-i tot”- doar atât și nimic mai mult.
  În final,Voinea îl aplaudă uimit de însușirile neobișnuite ale doctorului.Magheru,omul care a dovedit că nutrește înțelegere,compasiune,omenie și iubire față de un semen de-al său.
  Dialogurile exprimă nedumerire,curiozitate,recunoștința personajelor Voinea și Preda,iar prin explicațiile corecte medicul Magheru,un personaj excepțional,care impresionează prin pasiunea sa, surprinde prin modul său de a restabili echilibrul unei persoane printr-un gest simplu, a salvat o viață,având o idee sclipitoare.
          
    Cred că cel puţin măcar o dată în viaţă un om vrea să iasă în evidenţă: în ochii societăţii, în ochii familiei, la şcoală-își dorește să fie remarcat. Suntem pregătiţi să facem acel ceva, să ieşim din tiparele noastre, ca să ne putem deosebi de ceilalţi. Am început să îi urmărim pe cei care au succes şi să îi copiem.I-am ascultat pe cei care au darul vorbirii şi am început să vorbim ca ei. Am ascultat cântăreţi cunoscuţi şi i-am imitat. Am crezut că, dacă ei acţionează aşa, am putea la fel de bine să o facem şi noi. Totuşi, nu am realizat că însăşi reuşita noastră, stă în originalitate. Cheia succesului stă aşezată în noi, trebuie doar să o găsim şi apoi să o folosim.
  Consider că a sosit momentul să aflu cine sunt şi de ce sunt pasionat.Deocamdată simt că sunt atras de computere,dar și de sport,pe ambele le fac cu plăcere,fără să simt cum trece timpul,pur și simplu ca o joacă.Mă gândesc cum aș putea transforma una din pasiuni într-o meserie.Trebuie să mă gândesc bine,să fiu original în ceea ce-mi doresc să fiu.Va fi greu,dar cred că merită să am o meserie și să dovedesc prin rezultatele ei că sunt un om deosebit.
                                         Eu am primit un sfat pe care vi-l expun:
   Găsește în munca ta plăcere, transformă ceea ce faci în pasiune, urmărește-ți munca până la final și caută satisfacția activităților tale, dorința de a continua să faci ceea ce faci. Când vezi rezultatul muncii tale, ce aduce el celorlalți, vei avea satisfacția muncii tale ceea ce va trezi în tine motivația de a continua și în timp, pasiunea pentru ceea ce faci. Pasiunea pentru muncă înseamnă să fi conectat emoțional cu ceea ce faci. Înconjoară-te de oameni talentați și motivați în ceea ce fac și într-o zi vei  DEOSEBIT.