joi, 8 iunie 2017

compunere---Descrierea unui monument

Imagini pentru coloana infinitului semnificatie

     Liniște,căldură,soare...de undeva abia vine un murmur slab ca de albine,apoi simt o adiere de zefir prin frunzele copacului bătrân sub care mi-am găsit adăpost.De atâta lumină îmi țin ochii întredeschiși și privesc COLOANA care-ar putea sprijini bolta cerească.O voce venită de undeva din neant îmi spune că în fața mea este Coloana Recunoștinței fără Sfârșit,un Centru al Lumii.
Mi-am amintit cuvintele lui Brâncuși:„Eu vreau să sculptez forme care pot da bucurie oamenilor”...și-
apoi,citind, am înțeles că lucrarea „Coloana Infinitului” este o înşiruire a unui singur motiv: un element romboidal numit de Brâncuşi „mărgea”. Astfel, acest şir de „mărgele” romboidale legate printr- un fir străpunge şi leagă între ele toate lumile -manifestările. O astfel de lume poate desemna orice formă a manifestării, poate reprezenta, de exemplu, întregul cosmos sau doar umanitatea, sau chiar un singur individ uman, fiind în acelaşi timp „suflul” care le susţine şi le menţine şi fără de care ele nu ar putea să aibă vreo realitate şi nici să existe în vreun fel.Dar eu o asemăn cu un colier,un şir de perle înșirate pe un fir sau cu rozariul-şiragul de mătănii, îmi pare că fiecare mărgea reprezintă o „lume”,o respiraţie într-o clipă de linişte în care și eu îmi odihnesc ființa.Mă surprinde galbenul strălucitor al „Coloanei Infinitului”și în imaginația mea ar putea fi ca un stâlp de lumină... de foc..
        Sunt convins că numărul de 16 module ales de Brâncuşi pentru capodopera sa poate sugera şi el ideea de absolut, deoarece se ştie că în diversele tradiţii el simbolizează perfecţiunea. 
       Am trecut prin sate, până să ajung la Coloană și iată că pot să o văd  ca pe o stilizare monumentală a unui stâlp de poartă gospodărească sau de cerdac dintr-o casă țărănească obişnuită.
    Ce ascunde Coloana?iată: 512 triunghiuri de aur calculate după formula 8x8x8...trunchiurile de piramidă sunt goale pe dinăuntru și au câmp de forță puternic și o energie vibrațională deosebită prin formă și structură(trebuie să discut serios cu profu de fizică!!!)
    Dar eu cred așa:Coloana este mai mult decât o sculptură perfect realizată,are la bază temele ce zbuciumă sufletul omenesc:infinitatea sau nemurirea...timpul sau tăcerea.Ea urcă spre cer clipă de clipă,clepsidră cu clepsidră,legând cerul cu pământul într-un univers dinamic.
    Fascinant!copleșitor!iar vocea revine,îndemnându-mă:

     - Du-te! îmbrăţişează Columna infinirii cu palmele mâinilor deschise. Apoi, înălţându-ţi ochii, priveşte-o... şi vei cunoaşte astfel, într-adevăr, sinele cerului!

Și parcă la o masă de piatră am zărit,învăluit într-o ceață, un om ce privea spre infinitul albastru,zâmbea ușor spunându-și că a venit pe lume cu o misiune care va fi înțeleasă în ETERNITATE...semăna cu un dac de pe o altă columnă sau era chiar EL?????