vineri, 16 iunie 2017

exerciții...

,,care”=pronume relativ

SB=Se știe1/care va rezolva dilema2/.
PR=Întrebarea este1/care va recunoaște greșeala2/.
AT=Întrebarea1/care va recunoaște greșeala2/este fără răspuns2/.
CD=Eu știu1/care a spus adevărul2/.
CI=Mă gândesc1/care a fost primul gând2/.

,,”=conjuncție subordonatoare

SB=E bine1/ ai recunoscut2/.
PR=Convingerea mea este1/ ai greșit2/.
AT=Convingerea mea1/ ai greșit2/am exprimat-o deja1/.
CD=Eu știu1/ visul mi se va-mplini2/.
CI=Mă gândesc1/ voi avea succes2/.
CZ=Am întârziat,1/ a plouat intens2/.
CNS=Am obosit așa de tare,1/ abia am putut saluta2/.

,,dacă”=conjuncție subordonatoare

SB=E bine1/dacă înveți tot2/.
PR=Problema este1/dacă te vei concentra2/.
AT=Problema1/dacă vei scrie bine2/este în gândul tău1/.
CD=Eu nu știu1/ dacă te voi susține2/.
CI=Mă gândesc1/dacă te voi însoți2/.
CT=Dacă a văzut așa,1/atunci a tăcut2/.
CZ=Dacă a greșit,1/de aceea a plecat de lângă noi2/.
CDȚ=Dacă avea curaj,1/și-ar fi recunoscut greșelile2/.
CV=Dacă nu are timp,1/totuși ne va însoți la plimbare2/.