luni, 5 martie 2018

compunere--La zoooooo.....

  O mulțime de animale și specii de păsări autohtone și exotice mă  așteaptă la Grădina Zoo București: maimuțe, bivoli, cinteze, struți, anaconde, tigri, lei, tigrul indian, ceri și antilope, puma,oi  berbere, găinușe de baltă și multe altele. De curând, gradina zoologică a primit zebre din Kenia și manguste vărgate.Așa că m-am hotărât,e vacanță,e vară,e duminică...voi merge la Zoooo!
                Orice om,dacă are suflet de copil, nu are cum să nu se bucure de o vizită la Grădina zoologică, de toate animalele,păsările și de zâmbetele calde pe care oricine  le poate  vedea întipărite  în jur.
Văd multe animale care trăiesc în luxuriantele păduri tropicale amenajate: elefanții inteligenți cu abilități  de a învăța noi lucruri,îi  privesc cum își fac baia de dimineață,sunt mari,enormi,greoi,dar au o delicatețe,o ușurință de a se mișca,încât parcă  se supun unui ritual vechi.Departe,hipopotamilor nu li se vede decât spinările enorme.E liniște și dintr-odată  o armată de babuini năvălesc pe malul apei aplaudându-i.Se bucură de libertate,de verdele copacilor,se joacă asemenea copiilor fără griji.Mai departe trăiesc în habitatul lor bine amenajat șacali și manguste, lemuri care vin lângă noi,oamenii, vulpi zburătoare - un fel de lilieci, dar mai mari. Urangutanii, blânzi se leagănă agale de crengile arborilor din împrejurimi.Toți ochii îi privesc cu admirație ,și gândul zboară către King Kong din film,cel îndrăgostit de o fată frumoasă,blondă...Mă opresc și-l privesc pe cel care stă sfios într-un colț,îndrăznesc și-i arăt un măr roșu.Cred că i-am atras atenția,mă privește,înălțând sprâncenele,se ridică nehotărât,se așază din nou,iar se ridică,iar eu stau nemișcat.
Iată-l!vine parcă plutind,e delicat...ciudată este tristețea din ochii lui.Îi întind mărul,îl apucă și pleacă.Mai fac o încercare,îl strig:King Kong!iar el se-ntoarce și mă privește.Simt că nu mai pot respira,revine și scoate un sunet ușor.Cred că mi-a mulțumit.Voi sta acolo până la închidere,ne privim,iar la plecare îl mai strig  și plec.Sigur voi reveni,sigur!
   Am vizitat,m-am încântat,dar undeva în suflet simt o tristețe apăsătoare...de ce?m-am simțit ca micul Mowgli și mă întreb:cum ar fi fost toate animalele acestea în LIBERTATEA  ADEVĂRATĂ.....