miercuri, 14 martie 2018

compunere--Concurs de ortografie și punctuație


     O zi ploioasă de început de toamnă,când nu mă simt fericit.Privesc de la geamul camerei cerul cenușiu și îmi revin în minte versurile,,cri-cri-cri,toamnă gri nu credeam c-ai să mai vii”.Telefonul mă readuce la realitate și un coleg mă anunță că este în fața blocului și mă așteaptă să mergem la concurs.Sigur,pe el îl așteptam,cobor și plecăm spre școală,deși este o zi de sâmbătă.
     În clasă,nimeni nu este impresionat de vremea urâtă,așteptăm subiectele ,,Concursului de ortografie și punctuație”.Sunt curios,pentru că într-un film american văzusem cât de interesant este un astfel de concurs.Testele nu sunt dificile: un text în care mi se cere să corectez greșelile....zâmbesc,este dintr-o carte pe care am citit-o în vara trecută despre viața unui campion.Iată un fragment din romanul,,Enigma Otiliei”,unde trebuie să explic folosirea semnelor de punctuație,apoi să construiesc diferite enunțuri cu semnele de punctuție cunoscute,o compunere în care voi folosi ortograme și multe alte cerințe.Sunt atent,pentru că vreau să-mi demonstrez că știu să scriu și mă gândesc deodată la primele clase.
   În acel moment simt o adiere lângă mine și tresar,ca prin vis aud vocea venită pe unde nevăzute ale domnei învățătoare,care mi-a explicat cu răbdare primele noțiuni de ortografie și punctuație.Țin minte un enunț scris pe tablă:,, Întoarceteai când mi sor întoarce ochii la ceafă şi vedeateaş când şio găsii mutu iapa”.
Un zgomot ușor îmi întoarce privirea spre fereastră-un porumbel alb parcă mă privește și-atunci  înțeleg că de departe cineva mi-a trimis un gând.Îl mângâi cu privirea și el zboară spre înalturi.Sigur voi avea un punctaj bun,dar până la aflarea rezultatului îi voi mulțumi Doamnei mele cu florile gândului meu.