miercuri, 16 februarie 2022

de ce lectura?????

 

Mă întreb:de ce e bine să citesc?și ,,proful” îmi arată  zâmbind o carte și-mi spune că lectura îmi pune mintea în mişcare,am o libertate de imaginaţie care îmi arată că tot ce este spus în pagini declanşează atenţia, aşteptarea, amintirea... Deci gîndurile mele,ale cititorului, se pun în mişcare,cititul devine o mişcare de căutare şi de iniţiere în ceva care nu îmi este cunoscut încă.... și atunci îmi construiesc o nouă identitate--devin cititor.Probabil voi fi un fel de purtător de cuvânt  al ideilor pe care textul mi le  arată, ideile textului mă poartă prin lectură și tot ele îşi asumă gîndirea literară. Înțeleg că literatura rămâne singura activitate care mă  împinge să văd dincolo de mine, să evoluez prin autodepăşire şi să mă  integrez astfel în lume. De aceea, pentru mine,cititorul, actul lecturii este departe de a fi o „plăcere“. „Plăcerea lecturii“ este o formulă!... întreb:ce-nseamnă asta, pînă la urmă?Mi se răspunde că lectura e un mod de viaţă sau o muncă, dar fără să devină o corvoadă. Lectura este o formare liberă, în sensul în care-mi dă o formă unică, mă ajută să-mi construiesc personalitatea, mă face vizibil în lume. De aceea, lectura evocă partea divină a creaţiei. Mai mult decât creaţia literară, este în joc crearea şi formarea mea ca om.
   Am înțeles de ce toată această agitaţie care are loc în jurul câtorva cuvinte, în jurul literaturii, nu este niciodată inutilă.