miercuri, 19 octombrie 2016

compunere--cuvinte compuse

                                        E  toamnăăăă....
 
      Priveam culorile galben-arămiu ale toamnei și ascultam cu luare-aminte foșnetul murmuitor al frunzelor și deodată gândul mi s-a întors spre primăvara cu florile câmpului care-mi mângâiau privirea:rochița-rândunicii,ciuboțica-cucului și multe,multe.Ruga mea o îndrept și munților de la miazăzi și miazănoapte,undeva sus înflorește floarea de colț  și ei,munții,pot s-o ocrotească de vifornițele iernii.Parcă văd pretutindeni  semnele tristeții,nori negrii-cenușii ,păsări înfrigurate privind împrejur cât mai îndeaproape de vreun copac mai rămuros.Nu sunt singur în plimbarea mea,sunt cu prietenul meu,câinele, și amândoi  ne luăm bun-rămas  de la orice urmă a verii.Deodată ,deasupra noastră o vrabie își cânta singurătatea iar eu nu știu încotro vântul îi ducea sunetele cântecului.Așadar e toamnă ,îmi încurajez prietenul ....bineînțeles că da! mă aprobă dând din coadă vesel asemenea unui ceasornic tic-tac....