marți, 4 octombrie 2016

compunerea Rugămintea mea....

                                
  Recitesc cu puțină plăcere câteva poezii de toamnă  și nu-mi plac....sunt triste și-mi provoacă milă pentru tot ce este în jur: natură,oameni,necuvântătoare,tot,tot,tot…
 ,, Cri-cri-cri,toamnă gri nu credeam…’’asemenea greierului trăiesc privind pământul umed de ploaia nemiloasă,rece,îmi port pașii pe frunzele colorate trist de vântul nemilos,simt cenușiul cerului copleșindu-mă și număr lacrimile lui ce-mi lovesc genele plecate.
  Ar trebui să mă bucur: e un anotimp ca oricare altul,doar că pe câmp totul este ruginiu,cafeniu,cenușiu și zdrențuit,că pământul își arată goliciunea, parcă, rușinându-se, că arborii își înalță brațele goale spre cer implorând, că cerul își acoperă fața de atâta tristețe pământeană cu un val sur, iar soarele se ascunde, pentru a nu fi găsit de vântul venit pe aripi nevăzute din ținuturile renilor?
  Ar trebui să mă bucur  că ziua scade,că noaptea crește, aducându-și misterele din lumi nevăzute cerești, că viața există totuși ascunsă în întunecimea pământului, că zgomotul pașilor îmi este ascuns de mulțimea moartă a frunzelor și a florilor care se închină rugându-se?
  Ar trebui să mă bucur? Da! pentru că din dureri,din veșted se va naște o primăvară,noi vieți,noi lumi! Dar acum e toamnă și doar mă rog ei:
  ,,lasă-mi,toamnă,pomii verzi,gândurile limpezi,viața senină mie,cerului și pământului!