sâmbătă, 25 martie 2017

compunere--- Despre sănătate...

Imagini pentru imagini despre pomul vieții

Stau de multe ori de vorbă cu bunica mea cea înțeleaptă și-mi spune câteodată,văzându-mă dezordonat,că sănătatea este darul cel mai frumos şi mai bogat pe care divinitatea și natura mi l-a  făcut la naștere...cea mai preţioasă comoară şi cea mai uşor de pierdut. Sănătatea e darul cel mai frumos și mai bogat pe care natura știe să-l facă. Apoi adaugă cu supărare că această comoară este tot mai rău păzită de noi,oamenii,,de azi”.În gândul meu știu că într-o lume a calculatoarelor şi a tehnologiilor moderne, eu și cei din jur suntem de orice mai interesat decât de sănătate,ba chiar trăim fără a ne gândi că ar avea rost să facem ceva pentru acest DAR.Mi-am amintit de momentele când am fost răcit,cum toți se-nvârteau în jurul meu,cum mama îl privea cu îngrijorare pe medic,îi asculta sfaturile,nu dormea ore,ascultându-mi respirația și ce bucurie îi strălucea în ochi,când îmi vedea privirea vioaie,dornică de viață. Atunci conștientizez faptul că trebuia sa fiu atent la felul cum mă îngrijesc, promițându-mi că voi avea mai multa grijă, însă curând ca și alții îmi uitam propriile promisiuni…. și regrete….
Dacă ești sănătos, trăiești mult și bine! Asta ne dorim cu toții. Iubim viața.
Oamenii au trăit milioane de ani într-o intimă comunicare cu natura, cu fauna și cu vegetația ei, din acest cadru, el și-a extras cele necesare, pentru a se adăposti, pentru a se hrăni și pentru a se îmbrăca. A căutat leacuri contra bolilor, tratamente naturale din plante ,pentru a-și conserva sănătatea,ba chiar a visat la ,,tinerețe fără bătrânețe”....
Ne dorim o sănătate de fier, însă…. facem ceva pentru asta?
Ar trebui să acordăm mai multă atenție felului cum trăim și ne hrănim,ce atenție acordăm mișcărilor fizice, cu toate că în zilele noastre este din ce în ce mai greu să ne păstrăm sănătatea intactă, cu atâtea E-uri existente în alimente și cu atâta stres în viața cotidiană,chiar dacă suntem încă sub grija celor mari.
Animalele au fost primii medici formați de natură. Omul a studiat comportamentul animalelor și a învățat, voind să-și păstreze sănătatea sau pentru a se însănătoși. Astfel, au imitat animalele și au intrat în posesia unor mijloace terapeutice, după ce le-au testat pe propria piele.Am privit o pisicuță bolnavă,câteva zile a stat nemișcată,fără a se văicări ca noi,oamenii. Am citit în basme și am înțeles despre miracolele medicinei naturiste,leacurile vindecătoare, transmise din generație în generație.Dar medicamentele? Acestea sunt prescrise de medic, dar trebuie să cunosc regulile de bun simț,pentru a le lua,numai la indicații corecte.

Și pentru că e primăvară,am aflat că 25 martie este ziua Pământului,când fiecare fir de praf,de floare,frunză,de senin al cerului ne roagă să avem grijă de pământ,de sănătate,de viață!