vineri, 3 martie 2017

compunere-- Să ocrotim cocoșul de munte...

Imagini pentru imagini cocoșul de munte

Am plecat...în sfârșit...după multe pregătiri,fiecare din familie își făcea,,bagajul”pentru călătoria la munte și după câteva momente îl desfăcea și uite-așa o zi întreagă.Dar acum suntem toți în mașină cu un singur gând:să ajungem cât mai sus,sus...să-l vedem pe el-cocoșul de munte-Tetro urogallus,adaugă bunica,numele științific.Am văzut un documentar despre această pasăre rară și mi-am dorit s-o văd în realitate.Dimineața senină de primăvară a fost momentul bun ,pentru a merge în pădurea deasă,departe de adăpostul unde locuiam.Trebuia să pășim cu grijă,fără zgomot,să ocolim crengile căzute,să nu vorbim între noi decât șoptit.Căutam cu binoclu printre crengile de sus și deodată...iată-l în toată splendoarea: cu penajul de culoare neagră,cu reflexii ruginii pe aripi,verde metalic pe gușă și piept și cu roșu aprins deasupra ochilor. Coada desfăcută are formă de evantai este compusă din pene mari, dublate pe dedesubt de altele mai mici..Ce pictor a aruncat nuanțele acestea pe o pasăre?A!dar nu este singur,are o pereche:femela,îmi șoptește tata...e delicată,grațioasă,pestriță cu ruginiu,cu pete albe și negre,pășește pe creanga golașă ca pe un podium de modă.El,cavalerul munților,ea o balerină a înaltului.Există o legendă în care doi cavaleri au fost  blestemați să trăiască în păduri cât mai sus,transformați în cocoși de munte dornici de a-și găsi perechea.Sunt monumente ale naturii,oamenii ar trebui numai să le admire,chiar dacă orice vânător se laudă cu un asemenea trofeu.Sunt unice. Așa ceva vezi doar o dată în viață probabil. A doua oară nu voi mai avea ocazia să mă întâlnesc cu un cocoș de munte.Aș fi vrut să le strig să plece cât mai departe de ochii oamenilor,să se ferească de țevile îndreptate spre cuiburile lor,să-și facă o comunitate a lor.Dar nu m-ar fi înțeles și atunci am spus o rugăciune în gând, pentru a fi ocrotiți.Ar trebui ca în locurile unde trăiesc minunatele păsări să fie anunțuri,pentru a le proteja,iar cei răi să fie pedepsiți aspru.