luni, 25 mai 2020

Compunere—O întâmplare petrecută în parc



  Primăvara chiar şi vântul se  simte altfel,îmi spune bunicul,într-o amiază,când ne plimbam prin parcul de la marginea orașului. Ori­cât de tare ar bate, orideunde ar veni, tot vine câte o pală mai caldă,mi­res­mele sunt altfel, şi foşnetul copacilor e altfel.
  Astăzi vântul zboa­ră pe deasupra noastră cu aripi reci. Apoi, brusc, suflarea se îmblânzeşte ca o promisiune că primăvara e, în sfârşit, aici. În parc e linişte,iar trilurile păsăretului răsună ca un concert. Cânte­cul de primăvară al păsărilor e a chemare de întâlnirea cerului cu stelele cu verdele pământului.Chiar şi păsările răpitoare cântă până târziu în noapte...răpitoare?
  Deși suntem singuri simt ochi nevăzuţi în cotloane ascunse: păsări, animale, duhuri.... O umbră mare şi albă se desprinde din frunziş şi pluteşte deasupra noastră.Apoi iar şi iar, din frunziş în frun­ziş, tot mai aproape,mai departe,ca-ntr-un joc. O văd,mă desprind de lângă bunicul și o urmez. E o bufniţă albă, uriaşă, ce pluteşte într-un zbor încremenit, îmi arată o alee și parcă mă îndeamnă s-o în­soţesc.
  În partea aceea a parcului n-am fost niciodată,iar acum descopăr un adevărat paradis:arbori de toate felurile,o explozie de culori,flori nenumărate.O casă din sticlă,înăuntru flori,copăcei,ghivece.Intru cu sfială și descopăr un om în halat alb ce privea un trandafir negru.S-a întors spre mine și,zâmbind,mi-a arătat numele florii:,,Prințul negru”.Am înțeles că acolo e o mică grădină botanică,că omul acela era biologul ce o îngrijea.
  Deodată lângă noi a apărut ea,bufnița albă,ce m-a privit cu ochii ei imobili,misterioși,adânci și mari,scoțând un sunet ca un vaiet.Poate mă saluta,mi-am zis,iar ea nici nu se mișca.Am întins mâna încet și s-a lăsat mângâiată și-a întins o aripă și parcă mi-a întors mângâierea.Mă încarc cu emoţie, cu iubire,îmi umplu sufletul cu bucurie.E ca o vrajă.
  Îmi place locul ăsta și-i spun bunicului care m-a ajuns din urmă că întâmplarea de astăzi mi-a umplut sufletul de culoare şi lumină.Ne vom întoarce în locul acesta,mi-am promis bunicul și l-am salutat pe omul ce avea o bufniță.
   Cerul senin s-a înnorat din­tr-odată, nu mai e mult şi va ploua. Găsim drumul înapoi și dintr-un mesteacăn două lumini mă priveau.Era bufniţa albă ce-și lua rămas bun.
                                      Am găsit o lume întreagă într-un singur parc!