miercuri, 27 mai 2020

compunere-- O întâmplare cu un porumbel

privind cerul … | Lacrimaroua
Am plecat să-mi întâlnesc prietenii în parc.Era o seară de sfârșit de vară, peste câteva zile începeam școala.I-am așteptat pe a treia bancă de lângă castanul bătrân,așa ne înțelesesem.Lângă piciorul meu a apărut din senin un pui de porumbel,m-a privit și apoi a căzut pe o parte, amețit, dezorientat. Era   mic și slab, cu pene albăstii și un guler alb , un cioculețul negru, subțire și lung.Fără să-mi mai aștept prietenii,am luat puiul și l-am dus acasă.Cum pot eu ajuta un pui,mă tot întrebam și soluția a venit de la  mama care l-a luat în mâinile ei delicate,l-a mângâiat ca pe un bebeluș și apoi l-a pus într-un coșuleț de flori,niște iarbă uscată și un loc lângă fereastră.Am  descoperit că avea o aripă ruptă...va mai zbura vreodată?Sigur,dacă-l îngrijim!Și din ziua aceea am devenit ,,medic de porumbel”,îl hrăneam cu boabe,firimituri,bea apă dintr-o pipetă și din când în când încerca să se ridice.Și uite-așa au trecut zile,zile,zile...până-ntr-o zi,când pe caietul meu de mate au apărut niște gheruțe...era puiul care zburase din coșuleț și ajunsese pe masa mea.Din ziua aceea mă asista la lecții ba de pe umărul meu,ba de pe o carte.A luat parte la împodobirea pomului de Crăciun și, când îl căutam, era pe o creangă a bradului,apoi a venit mărțișorul și i-am legat un șnur de un picioruș,au înflorit cireșii din curte și caișii,și merii...și-atunci am văzut cum lovește cu ciocul în geam.Mi-am zis că a văzut vrăbiile ,albinele și-am deschis geamul.S-a apropiat de marginea ferestrei,s-a întors spre mine,și-a scuturat aripile și.....a zburat pe o creangă,pe alta... spre înaltul cerului.Nu-mi venea să cred.M-am simțit părăsit,iar mama mi-a spus,zâmbind,că e firesc:fiecare vietate are un rost pe lume.Au venit zilele primăverii,sărbătoarea Paștelui,ouă roșii,masa cu bunătăți sub mărul rotat,iar în mijlocul coșului cu ouă roșii a venit ușor ca un fulg din înalt puiul,acum porumbel mare...s-a rotit și
s-a așezat pe umărul meu.Eram mulțumit,fericit,ne regăsisem,iar mama mi-a arătat cerul albastru...de-acolo venise ......