luni, 11 mai 2020

compunere--Un spectacol de dans(am publicat-o pe 30 mai 2018)

miercuri, 30 mai 2018


Képtalálat a következőre: „concurs de dans imagini”
Un prieten care este la un liceu de artă,o clasă de  coregrafie,m-a invitat la un spectacol de dans.
Am mers de curiozitate,voiam să--l văd dansând,pentru că-mi vorbea mereu cu exaltare despre dans.
  De cum am păşit în sala frumos amenajată, am fost impresionat de imaginea pe care o aveam în faţa mea. Scena era cufundată în penumbră, doar locul în care urmau să danseze balerinii era puternic luminată. Cortina grea, de catifea roşie, era coborâtă, iar beteala luminilor de pe podeaua scenei făcea scena transformată în ring de dans să strălucească şi să împrăştie lumini sclipitoare. Într-un colţ al scenei, mai mulţi elevi se mişcau de colo-colo emoţionaţi, nerăbdători să urce pe scenă. Erau dansatorii, îmbrăcaţi diferit. Fetele, îmbrăcate cu rochii vaporoase, lungi până la glezne, ornate cu paiete strălucitoare, se învârteau cu multă graţie, asemenea unor prinţese într-o sală de bal. Băieţii, purtând haine de gală, le acompaniau şi se mişcau cu multă eleganţă, asemenea unor cavaleri.     Perechile păreau rupte dintr-o altă lume, o lume de basm, mai văzusem ceva asemănător în filme,  lumina, culoarea şi muzica se împleteau perfect cu stilul şi rafinamentul dansului. Mai multe serii de perechi s-au perindat prin faţa ochilor mei pe ritmuri de vals.
   Apoi a venit timpul tangoului. Perechile şi-au schimbat ţinutele. Fetele purtau rochii lungi din mătase, luxoase, iar băieţii fracuri elegante. Sala s-a umplut de ritmurile lente şi melodioase ale tangoului,ca-n saloanele argentinene.
Dansatorii
executau paşii de dans cu multă fineţe,ritmul tangoului,muzica erau fascinante, astfel că întreaga atmosferă s-a umplut de un farmec aparte. Am aplaudat minute în şir prestaţia dansatorilor și mai ales a prietenului meu.În gând i-am dorit să ajunngă să danseze pe marile scene ale lumii. După aplauzele, dar şi după vociferările celor din jur mi-am dat seama că tuturor le-a plăcut spectacolul, a fost o reuşită.Este și acesta un talent,pe care prefer să-l urmăresc,nu m-aș încumeta să fac un pas de dans pe o scenă.....