marți, 19 mai 2020

compunere--Întâmplare din luna mai


Merg pe marginea pădurii şi păsă­rile mă urmea­ză, zburând pe deasupra mea, alergându-se printre mesteceni înfrunziţi. Soarele încălzeşte uşor şi simt cum în lumina lui, ar­borii încep să freamăte. Adie un vânticel subţire şi încă rece,vânt de mai, care mă învăluie cu mirosul umed al pădurii, mirosul frunzelor și al florilor sălbatice de pădure. Păsările sunt încă lângă mine, cântă şi zboară cu o bucurie de neoprit. Pe cerul albastru-albastru strălu­ceşte sub razele  soarelui câte un norişor alb,e vreun fluture ce s-a ridicat prea sus,îmi spun zâmbind. În aer s-au ridicat gâze ce par să se mişte, fără o direcţie anume: sunt doar bu­curoase de căldură, se zbenguie în aerul primăverii. Chiar lân­gă piciorul meu, o al­bină a găsit fericită o floare mică şi albă de urzică.
Să merg, cu ochii închişi, dus de aburul acela de par­fum dulce-amărui, delicat şi profund al bujorilor de mai.Știam că undeva e un pom pe care-l sădisem împreună cu bunicul,asistați și îndrumați de un pădurar. Poate îl gă­seam doar ascultând zecile de gâze mici, ce lăsau în urmă, ca nişte firişoare invizibile, zumzetul lor, pentru a deveni în jurul lui o vibraţie veselă şi neîn­treruptă. Dar înainte să-i simt adierile, l-am văzut. Era acolo, un pic înclinat, cu o coroană rotundă, albă, de flori: cireșul meu înflorit. Era ca un soare alb şi strălucitor. M-am apropiat şi m-am alăturat şi eu albinelor, gâzelor şi musculiţelor ce se învârteau înnebunite de fericire în jurul glo­bu­lui alb de flori. Câteva vrăbii venite, neştiind ce altceva să facă de bucurie, săreau de pe o cren­guţă pe alta, cântând şi ciripind cât le ţinea glasul. Fără îndoială era momentul de glorie al cireșului. Când florile i se vor scutura, va deveni un pom cu ciorchini roșii, pe lângă care toată lumea se va opri,să-i guste boabele dulci. Dar acum? Acum este vedeta de la marginea pădurii, a primăverii. Şi, cu bunăvoinţă ,cireșul lăsa gâzele ameţite de parfumul şi strălucirea lui să se odihnească, din când în când, pe câte-o floare albă din crengile lui, înainte de a-şi relua zborul rotund şi euforic. Lasă trecătorii să îşi odihnească privirea pe el, să se încarce din frumuse­ţea lui pură. Nu, nu era doar bunăvoinţă din partea lui. Era iubire necon­diţionată, revărsată prin fiecare floare deschisă, prin fiecare petală, albă ca o lumină ce se lasă atinsă. În mod ciudat, toţi cei  ne aflam în jurul lui, eu,un om, păsări sau gâze, îi răspundeam cu acelaşi fel de iubire.
  Ce altă întâmplare ar fi putut să fie acolo decât  întâlnirea cu floarea de cireș, cu frumusețea, cu afecțiunea, cu gingășia ,cu însuflețirea sufletească, căldura, energia și naturalețea.