miercuri, 26 iunie 2019

compunere--Puiul de căprioară

Imagini pentru imagini pui de căprioară
O zi senină de vară îmbracă pă­mântul în hai­ne de sărbătoare, Oriunde priveam, vedeam, simţeam, înţelegeam bucuria de a fi. Gâze, pomi, flori şi co­paci, oameni şi animale, deopotrivă, toa­te trăiau, respi­rau, se mişcau, cuprinse de frenezie şi ne­răb­dare. Lumina proas­pătă a dimineții în­florea în iarba crudă, pe crengile pomilor, în frunze. Fluturi albi valsau în văzduh, petale multicolore se legănau pe aripi de zefir, o ploaie mă­runtă de polen se scutura pe aripile diafane ale gâzelor.Doar ei o vedeau pe Zâna florilor cu alaiul ei de funigei.
Un imn de slavă intonat de o claviatură nevăzută prea­­slăvea natura. Triluri de pri­vighetori, secondate de ci­ri­pitul păsărelelor se auzeau de pretutindeni.Eram în pădure îmreună cu tatăl meu și mergeam amândoi glumind.Am simțit mâna tatălui meu ,oprindu-mă. De lângă o mlă­diţă de alun, doi ochi mari, mig­da­laţi, blânzi, umbriţi de gene lungi, ne priveau. Era un pui de căprior mic, nea­ju­torat, speriat. Simțeam că în jur tot felul de vieţuitoare mişunau prin tufele pădurii. Lupta pentru existenţă era doar la fiecare pas.Împreună cu tatăl meu  l-am ridicat din culcuşul cald de frunze și i-am simţit botişorul catifelat, cu nări tremurânde. Parcă am simţit pe obraz o adi­e­re... un sărut. Am în­ţeles. O necu­vân­tă­toa­re ne im­plora din pri­viri să o sal­văm. Am privit în jur. Credeam că voi zări ciuta cău­tân­du-şi pu­iul. Nimic nu se ve­dea, nimic nu se auzea.Amândoi stă­team şi as­cultam liniştea pă­durii.Am rămas cu el ,privindu-l,era un pui drăgălaş cu blăniţa maronie, ninsă de o puzde­rie de pi­căţele al­be, cu picio­ru­şele lungi şi subţiri pe care parcă se le­gă­na.Tata a făcut un adăpost din crengi,iar eu l-am mângăiat...așa ca să se simtă iubit și apărat.Nu știu când am adormit. Spre dimineață,l-am văzut pe pui neliniștit,privea spre iarba înaltă de lângă copaci.Am înțeles că-și simțea mama în apropiere și deodată  ferm s-a ridicat în picioare, decis să se întoarcă acolo de unde a plecat.Am vrut să-l mângâi,dar tata m-a oprit,să nu creadă mama ce-l aștepta că-i fac vreun rău. L-am privit îndepărtându-se,parcă era un dansator cu ţinuta lui sobră, ele­gantă, tan­dră. L-am pe­trecut cu pri­virea și-am zărit mai multe picioare alergând. Apoi nu l-am mai văzut, pierise printre co­paci.
Poate, acolo, în ,,lumea celor care nu cuvântă", puiul i-a regăsit pe cei de care se rătăcise.Am simțit cum o lacrimă caldă îmi tremură printre gene,iar tatăl meu mi-a povestit despre un poet ce-a plâns pentru o căprioară....