luni, 3 iunie 2019

compunere-Despre o prietenie

Imagini pentru imagini un caine si o pisica in aceeasi casa    E mare, roşcat auriu, cu ochii negri, fru­moşi şi inteligenţi, bine edu­cat (nu latră aiurea), curat,  plimbat în lesă, mâncare crocantă din pachet, consultaţii la doctor. Un adevărat câine bine protejat şi iubit de stăpâni. E mult timp singur în curtea plină de flori, uitându-se la lumea miste­rioasă de afară,câteodată priveşte programul TV ,,Animal Pla­net",în timp ce eu îmi fac lecțiile. Curios este cum așa mare cum este are delicateţe, primeşte câte un dar comestibil şi-şi arată recunoştinţa, frecându-şi botul de panto­fii mei.  
 Într-o zi pe sub poarta păzită cu strășnicie,a intrat o pisică cu ochi de chihlimbar imenşi, mie­unând înfometată. Când l-a văzut pe Rodi,a încremenit cu capul tras între umeri, speriată.Rodi i-a dat ocol cu multă curiozitate, apoi a lins-o pe creştet,a luat-o de ceafă și a dus-o spre castronul lui cu mâncare. Şi aşa a început o nemaipomenită prietenie – Rodi bucuros să împartă timpul şi adăpostul cu o pisică ca Piți.
Iată-i zilnic,plimbându-se printre flori umăr la umăr, fugărindu-se şi jucându-se veseli prin iarbă, spre deliciul celor ce-i vedeau,miraţi de aşa comportament curios.
După o vreme,Piți a adus pe lume trei pui  tărcaţi. Rodi îşi privea cu ochi mari prietenuţa şi pe noii veniţi, îngrijiţi şi alăptaţi, se apropia de ei încet, cu timiditate.Dar ce-am văzut într-o zi m-a uimit:când pisica a plecat pe afară, Rodi s-a strecurat în cutie, luându-i locul,le-a ţinut cald pisoilor.În altă zi l-am urmărit cum îi lua în dinţi şi-i transporta la o umbră. Pisoii erau tot mai năzdră­vani și toți îi priveam cum se jucau neobosiţi şi veseli
Începea școala și părinții au hotărât că e timpul să renunțăm la pisoi. Au plecat  departe de casa noastră ,iar Rodi i-a condus scâncind.După un timp am observat că Rodi nu mă mai întâmpină,nu mai stă pe patul meu întins, jelea în tăcere după prie­tena lui dispărută. Așa că iată-ne pe toți în mașină spre locul lui Piți.Întâlnirea a fost furtunoasă:Rodi alerga și lătra,Piți se gudura pe lângă el,pisoii fugeau neliniștiți,iar eu eram martorul acestei minunate întâmplări:un câine și o pisică uniţi printr-o mare prietenie.
                             -- Doamne, noi, oamenii, câte avem de învăţat de la minunatele animale!mi-a șoptit mama....