marți, 18 iunie 2019

Compunere--O întâmplare petrecută în timpul unei activități de lectură



   Este o zi caldă,caldă,iar parfumul teiului înflorit pătrunde prin fereastra deschisă.Suntem toată clasa în biblioteca școlii,loc unde ne desfășurăm câteodată orele de română.Astăzi,Doamna ne anunță că vom avea lectură la alegerea noastră.Fiecare voia să-și impună o carte,iar colegul meu a reușit să-i convingă pe toți:: Charles Dickens;titlul:,,David Copperfield.”Sigur fratele meu,liceanul,o citise,pentru că se lăuda cu titlurile romanelor citite.Și-atunci Doamna alege cartea,o deschide și iată ce-am aflat:
                          În ziua nașterii lui David Copperfield, bogata și excentrica matușă, Betsey Trowood, se agitase, pentru că noul copil nu era fată. David este crescut de tânăra sa mamă, văduvă dinaintea nașterii sale și de loiala slujnică,Clara Pegotty. Dar copilăria sa idilică este întreruptă când Mr. Murstone începe să o curteze pe doamna Copperfield. David merge bucuros cu Pegotty să viziteze familia acesteia în Yarmouth - fratele ei pescar, Daniel și nepoții:Hane si Little Emily......
  Încercam să-mi imaginez personajele,cum arată.Am închis ochii și l-am văzut pe micul David,am alergat cu el pe malul unde se afla barca asemenea unei case,am simțit aerul tare al mării,zgomotul valurilor,am râs împreună cu Emily cea delicată....și n-am simțit când în clasă au intrat câțiva oameni,care s-au așezat cuminți și-au ascultat....doar unul îndrepta din când în când aparatul de fotografiat spre noi.La sfârșitul orei s-au prezentat:erau foști elevi ai școlii și voiau să-și reamintească de orele de lectură.A doua zi am primit câteva poze,într-una m-am recunoscut-eram eu cu ochii închiși și mi-am amintit de visul meu.Da! dar acasă am luat cartea din bibliotecă și mi-am propus s-o citesc în vacanță...că doar așa mi s-a spus:Cartea este o grădină în viața omului....