joi, 27 iunie 2019

compunere--Bucuriile verii

Imagine similară
Sosirea verii, cu corola ei de verde strălucitor aduce mereu pe pământ bucuria.În fiecare început de vară aș vrea să strig:- Deschideţi ferestrele şi lăsaţi vara să vă pătrundă în suflet
Ascult păsările cerului şi simt că mă în­ve­se­lesc cu trilurile lor în zilele senine de vară,mă bucur de cântecul ciocârliei, al cu­cu­lui... ştiu că au fost lăsate de Dumnezeu pen­tru fericirea omului. Şi mai bucur de florile câmpului.Câteodată mă ur­c pe o butu­rugă şi de acolo privesc către soare, într-un ritual al cărui rost nici eu nu-l în­ţeleg,dar soarele este îmblânzit de cortul înăl­ţat de copaci. Şi atunci îmi imaginez că mă voi ri­dica de pe buturuga mea şi voi atinge degetul cu ce­rul, doar aşa, ca să văd cum mă simt. Petrec în acest fel, fără să fac nimic altceva, decât exerciţii de adunare a gândurilor multe  cea­suri, amiaza întreagă. În vara mea, pe buturugă, cu desăvârşire singur,eu,pământul și cerul.Ziua însă se termină,iar  înserarea de deasupra pădurii mă face spectator la concertul păsărilor: rândunelele, pitpalacii, un cuc de baltă, pri­vighe­torile. Toate împreună, cântând. Liniştea. Apoi soarele cu tru­­fia lui de zeu bătrân, care se îmblânzeşte, se furi­şează acolo, la marginea lumii şi începe să mă dez­mierde cu cel mai tămăduitor cer. Cerul devine sângeriu, vălurit,iar eu simt că pot pluti până departe.Vân­tul abia şoptit, mângâie, și-mi spu­ne să mă duc cu el. Închid  ochii și... mă duc oriunde până la toamnă....