joi, 20 iunie 2019

compunere--O întâmplare petrecută pe strada unde locuiești


  Numai pe strada mea nu se întâmplă nimic! Iedera verde,abundentă a inundat gardurile,s-a căţărat pe ziduri, a sufocat copacii şi iarba.Când ne adunăm sub teiul bătrân, ne închipuim eu și prietenii mei că suntem în junglă.Strada mea,a prietenilor mei,a oamenilor mari și mici e ca o grădină,pentru că nu comunică cu alte străzi,merge într-un gard de beton și acolo se oprește.Dincolo de gardul acela începe o pădure deasă,unde,ca să ajungem trebuie să ocolim alte străzi....așa că rămân pe trotuarele străzii bordate cu flori și copaci bătrâni.Oamenii merg cuminți,să nu deranjeze florile,liniștea caselor văruite în alb,doar pisicile au voie să se plimbe pe unde vor.În zilele calde ale vacanței de vară,teiul este locul de întâlnire al copiilor,fete și băieți.Totul e liniștit,curat,netulburat.
  Numai că-ntr-o seară un zgomot,o lovitură puternică a reușit să trezească lumea...toți au alergat curioși,să vadă ce se-ntâmplă.O roată,o cască,o jachetă de piele căzuseră de undeva...parcă din cer!Apoi un nor de fum se ridica dincolo de capătul străzii,spre pădure.Câțiva bărbați au alergat spre zid,l-au escaladat și au rămas uimiți:un planor era agățat între copaci și o voce abia striga cuvinte neînțelese.Telefoane de ajutor,apoi ,,salvarea”,pompierii și omul rănit trecut peste zid de brațele vecinilor mei.Am alergat spre casa mea și i-am adus rănitului apă...m-a privit și mi-a mulțumit cu un cuvânt ciudat...târziu când totul s-a liniștit am aflat că era un sportiv străin,ceh,care s-a rătăcit în timpul antrenamentului.Am rămas până seara târziu cu prietenii mei și la plecare mi-am spus:și eu care credeam că numai pe strada mea nu se întâmplă nimic......