joi, 6 iunie 2019

compunere--Ce ție nu-ți place,altuia nu-i face


       După părerea mea contează enorm cum mă port cu ceilalți din jur.Câteodată mă gândesc  ce înseamnă să am o relație sănătoasă: adică să existe respect? 
Nu îi fac rău celui de lângă mine, ba chiar îl ajut, îl sprijin,dacă pot. Grija? Mă  pun în locul lui și încerc să înțeleg  ce simte.
Eu cred că Răul sau Binele făcut altuia prin orice mijloace, gând, vorba sau faptă mi se întoarce înzecit.
  Îmi place să mi se vorbească cu sinceritate şi la rândul meu răspund întotdeauna la fel.
  Sinceritatea faţă de părinţi este o datorie: în urma unui test am luat o notă mai mică decât mă așteptam.Cum să spun celor de-acasă,ei știau că sunt foarte pregătit...și-atunci un coleg cu care joc tenis m-a rugat să-i dau un telefon și să-l felicit pentru nota luată...era o notă la fel ca a mea.Nu mi-a plăcut cererea lui,dar trebuia să-l salvez...și am sunat...mi-a răspuns mama lui.Ce să-i transmit ?și-atunci m-am gândit că situația putea fi inversă....mamei i s-ar fi spus o minciună.Curajos,i-am spus că amândoi  am  luat o notă mică,iar mama lui mi-a  transmis, cu bunătate în glas,că va trebui să  încercăm să facem  totul în aşa fel, încât la următorul test să obţinem un calificativ mai mare, să învăţăm mai mult.
Am răsuflat ușurat și i-am destăinuit mamei mele nota luată,nu m-a certat.
Deși la început s-a supărat pentru,,trădarea”mea,colegul meu a spus că... am procedat corect.
 Normal!  cu colegii trebuie să am o relaţie în care sinceritate trebuie să fie pe primul plan.
 Nu-mi place să ironizez pe cel care,la ora de sport,greșește,pentru că e mai greoi,mă pun în locul lui și-l încurajez,îndemnându-i și pe ceilalți să facem,,galerie”.
  Fără o relaţie sinceră, nu voi şti când cineva minte şi când spune adevărul.
  Dacă nu vom fi sinceri cu cei din jur, în timp, lipsa de sinceritate va fi descoperită, iar ceilalţi îşi vor pierde încrederea. Iar acest lucru se va întoarce, va fi împotrivă-ne, ne vom simţi excluşi sau marginalizaţi de colegi,prieteni,familie.
              Eu cred că fiecare trebuie să-și pună întrebarea dacă nu cumva problema este în el... nu cumva ar trebui  ca fiecare să respecte și valorile și aspirațiile celui de aproape, nu doar să și le impună pe ale lui mereu?