luni, 3 iunie 2019

compunere--Teza la română


  Nu știu cum va fi subiectul,poate doamna profesoară va deschide cartea de română și va extrage o întrebare de la sfârșitul comediei studiată sau o poezie din manual.Fac un sondaj la masa de seară,în familie: ceva din genul liric,zice mama;fratele meu-liceeanul-cobește:nu din manual;tata,indiferent, îmi spune că va fi o poveste.Mă uit cu speranță la bunica,ea îmi spune mereu adevărul: va fi bine,pentru că am învățat,va fi ceva asemănător ca la simulare.
   A doua zi dimineața,la intrarea sa în clasă,doamna  a privit uimită un buchet de flori albe ce era pe catedră,ne-a mulțumit,plecând ochii și ne-a pus pe bancă câte o foaie scrisă cu stiloul.Ne-am privit uimiți,iar eu am înțeles că pe foaia aceea nu era numai subiectul tezei,era un cadou de rămas bun,pentru că în josul paginii erau câteva versuri.Am citit fiecare rând și apoi am ridicat privirea care s-a oprit pe un trandafir alb și-am prins curaj.Așa era cum îmi spusese bunica...
   Scriu despre un basm pe care l-am citit în clasele primare,apoi îmi amintesc despre o întâmplare amuzantă și o povestesc într-o compunere,în timp ce scriu zâmbesc,iar doamna îmi spune să fiu serios.Colegul din spate mă întreabă,șoptit,de ce râd,iar eu îi răspund printre dinți că scriu despre întâmplarea cu pantalonii căzuți din timpul meciului de fotbal.
  Și eu și el predăm lucrările și ieșim pe hol hohotind...
   Acasă citesc versurile scrise de DOAMNA de română...splendid cadou:
                             
                               Pentru fiecare spin pe care-l vei întâlni

                               vin să-ţi dau un trandafir!
                               Pentru fiecare rană a sufletului
                               vin să-ți dau un trandafir!
                               Pentru fiecare clipă de visare
                               înclină-te,înalţă-te pe o aripă de rândunică!
                               Pentru fiecare vis, pe-o undă de dor, trimis
                               Îți dăruiesc speranţa și urarea mea:
                                              Să ai o viață ca un trandafir alb!!!!!
      
             (și totuși de ce n-am primit un subiect din manual?????)