luni, 31 mai 2021

Crezi că scrisul e un aspect important al imaginii tale? Motivează-ți răspunsul, în 50 – 90 de cuvinte, valorificând textul 1.(fragmentul din romanul,,Exuvii”de Simona Popescu)

Astăzi,oamenii i își exprimă din ce în ce mai rar gândurile prin scrisul de mână. Totuși, chiar și cea mai comună mâzgăleală a unei persoane poate spune multe despre imaginea sa.Îmi place scrisul de mână,fiindcă  se formează la o vârstă fragedă,un fel de a spune,atunci și eu scriam cu litere de tipar,din dorința de a a le spune celor mari că exist,am scris apoi cu litere mici ,arătând că mă pot concentra.Dar scrisul se dezvoltă odată cu persoana și atunci poate dezvălui un ansamblu de trăsături de personalitate ca :emotivitatea, trăsăturile intelectuale, gândirea.Cel puțin așa am citit într-o revistă. Simona Popescu în fragmentul din romanul,,Exuvii”(= înveliş rezultat prin năpârlirea şerpilor; ieşirea adulţilor din pupe  )mărturisește că,deși își schimba scrisul,făcea aceasta cu plăcere,trecând prin multe nuanțe ale formării literelor de la mari și rotunde la mici și încrețite.Cred că scrisul meu ,al romancierei,al oamenilor arată felul de a fi:adică inocență,dorință de a cunoaște lumea,sinceritate,dorința de a fi ocrotit,înțeles cu bunătate,generozitate,interes pentru cei din jur.Prin scris unii oameni spun că au sufletul deschis ca o carte ce se oferă tuturor,parcă invită pe cei ce trec pe lângă ei să le  asculte inima. Sunt oameni care se feresc atunci când scriu,probabil simt nevoia de atenție sau sunt egoiști sau nu le pasă de cei din jur sau se ascund  în acele exuvii(învelișuri)și nu vor ieși decât atunci când cei de-alături  le întind o mână.
,,Scriam altfel,eram altfel”-relatează scriitoarea care simțea cum își schimbă imaginea odată cu anii ce treceau.Cred că fiecare a trecut prin prin experiența asta,căutând ca prin scris ,prin ordinea cuvintelor alese cu grijă şi un vocabular format prin lectură să arate că a devenit o persoană prietenoasă cu speranţe şi visuri pentru viitor,  care acţionează logic şi care gândeşte, și atunci asemenea autoarei mă voi întoarce cu plăcere ,,la resturile din copilărie”-caietele cu temele scrise cu litere mari și mici,ordonate sau mai puțin....