joi, 3 noiembrie 2022

compunere---NOIEMBRIE

 

Deși anul ăsta luna lui Noiembrie e mai caldă......nu e tocmai luna care-mi place din an. De fapt, nu-mi place deloc. Mă gândesc că dacă aş putea, aş scoate-o din calendar. Aş trece de-a dreptul de la octombrie auriu, la decembrie cel cu miros de zăpezi proaspete şi cu zvon de zurgălăi.
Toamna şi-a desfăşurat toate catifelurile arămii, şi-a împrăștiat parfumuri amărui, nu au mai rămas în urmă decât culori cenușii, mirosul iute al grămezilor de frunze uscate sau umede de ploi.Frunzele decorează orașul și-mi place să merg pe covorul gros și foșnitor. Lumina e gri, aerul umed şi rece, ca-n peşteră. Caut soarele,dar nu-l găsesc decât rareori,venind de departe,cu razele ușoare de păturile groase de ceaţă pe care le-a străbătut. Nimic nu zâmbește mai frumos decât soarele de Oc­tom­brie, care încă se mai îndură de mine să mă mângâie cu un strop de căldură.
Şi atunci, ce-i de făcut? Dacă afară nu-mi place ceea ce văd! Mă apropii de castanul din stradă,castanele mă fascinează prin culoarea lor rafinată, conturul numai rotunjimi. Îmi place să țin câte o castană în buzunar, ca să-mi pot trece din când în când degetele peste suprafața ei lucioasă și fină. Mă liniștește în drum spre școală.Castanele din buzunar sunt un fel de „jucări”.
No­iembrie e luna în care lunec ca pe un tobogan adânc, mă scufund în ape lim­pezi, cu irizări verzui-aurii, străbă­tute de peşti albaştri şi portocalii sau să mă uit în sus, printre văluri tul­buri, doar-doar s-o vedea soarele,un disc palid, fără putere şi căldură. Uneori se vede, şi am speranţă. Alteori, nu. Pe cer, norii îmi par bărci negre, lungi și sunt foarte aproape de mine, aşa de aproape, că mă sperii! Atunci,speranța ţâşneşte ca un fulger de lumină,puțină bucurie apare de niciun­de,iar bobul acela de lu­mină se înfăşoară în alte şi alte voaluri subţiri de spe­ranţă, până se face mare şi simt căldura ca un soare mic. Atunci ştiu  că sunt fărâmă din Soarele cel nestins, din lumina cea neapusă şi veşnic vie. În Noiembrie zilele îmi par mai lungi cu ceasurile de lumină puţine..... Dar între timp s-a făcut De­cembrie şi mă pregătesc de Cră­ciun....


.