miercuri, 11 mai 2022

,,veniți privighetoare cântă și liliacul e-nflorit”.....

 

,,Sub liliac
Sunt păsări dulci ce nu mai tac,
Concert de voci mângâietoare
Sărmani cu inimi gemătoare,
Uitaţi, dormiţi sub liliac."

                         (Primăvara – Alexandru Macedonski)

,,Floarea memoriei” i se mai spune florii de liliac și se crede că este înzestrată cu puterea de a trezi amintiri în suflet… oricine o miroase retrăiește amintiri dragi:își amintește anii copilăriei,zâmbetele și încurajările mamei,ochii atenți ai tatălui,secretele cu fratele mai mare,glasul Doamnei din clasa încălzită de razele soarelui,cărțile de școală,mai ales cele de limba română cu lecturi frumoase și atractive,cu întrebări simple,exerciții puține,dar pe înțelesul tuturor,cu explicații ușor de înțeles și-apoi cu examenele acelea de,,admitere”la liceu,unde nu scria nimeni de ,,asocieri”,de,,crezi că”.....
    Atunci în luna mai fiecare aducea,în ordinea din catalog,un buchet de liliac.De ce?am întrebat.     
Să ne-aducem aminte de inocență,liniște,fericire, de prieteni,de  bucuria de a învinge încercările vieții.

       Am găsit niște cărți vechi de limba română,le-am răsfoit și m-am întrebat:cum puteau copiii de atunci să învețe așa lucruri simple,ușoare,explicate????n-am răspuns....de ce?uite-așa!!!!!și-am mirosit buchetul de liliac,,floarea memoriei”.....

          ,,veniți privighetoare cântă și liliacul e-nflorit”.....