marți, 3 mai 2022

Crezi că interacțiunea cu ceilalți colegi, în timpul pauzelor, poate deveni prilej de învățare?

 

Eu cred că recreația școlară înseamnă pauza de la orele de studiu,timpul scurt!?!? în care mă pot mișca în voie:pot alerga,dar cu atenție, pot respira,alungând emoțiile din ora precedentă(ce bine că n-am fost ascultat)sau pot fi mândru că tema mea a fost apreciată.
Cred că pauza nu e un timp pierdut(necesitatea pauzei nu e o găselniţă),este momentul când învăț altfel:îmi spun gândurile unui coleg,termin de povestit ce am început la telefonul de seară,deci conversez,vorbesc,ne ascultăm vocile; împart cu același coleg ciocolata luată de acasă și aștept să-mi dea în schimb prăjitura de la bunica lui.În altă pauză râdem,jucând,,fazanul”și suntem fiecare mândru de dicționarul propriu.Sau discutăm despre meciul de basket pierdut din cauza accidentării celor doi coechipieri.Ne lăudăm cu biciletele din dotare,vorbim despre filme,privim fetele care se cred,,domnișoare”.Și astfel învăț să-mi exprim bucuriile,tristețile mi le spun și aflu de la celălalt ce simte față de mine,îi ascult nelămururile,încerc să-l încurajez.

Sigur că pauza dintre orele de curs sunt prilej de învățare,fiindcă simt o libertate alături de cei de vârsta mea sau chiar de cei mai mari care au trecut prin ceea ce mie mi se pare o noutate,învăț să fiu eu,să am o atitudine prietenoasă,veselă,tolerantă,îmi înțeleg colegii altfel decât atunci când stăm cu ochii ațintiți la tablă sau privim caietul sau urmărim glasul profesorului.
Pauza este un laborator al creativităţii,dar și al respirației,mă ajută să mă comport mai bine la următoarea oră,sunt mai plin de energie,parcă m-am,,încărcat”cu un aer al încrederii.