miercuri, 16 decembrie 2015

compunere

                           O întâmplare petrecută în timpul unei ore de curs
Ssst!șase!vine! este anunțul pe care-l face ,,elevul de servici”înainte de intrarea profesorului de mate.Este cel mai sever,nu suntem la locurile noastre,când intră, imediat test.Și-atunci ne-am organizat: dacă va fi întrebat cel de servici de ce este la ușă,va spune ceva:închidea ușa,ridica un creion căzut...orice va spune va fi crezut,era de serviciu.
Se deschide catalogul,se face prezența,unii se roagă,alții își spun ,,ce-o fi,o fi”,alții sunt liniștiți,sunt pregătiți,au tema corectă,știu tot.Așa este la fiecare oră,apoi predarea,notițe,tema pentru acasă,întrebări :cine nu a înțeles și gata a trecut.Credeam că niciodată nu va fi alfel,până într-o zi,când Domnul  de mate a găsit o minge de tenis lângă catedră.Bineînțeles că fiecare a negat :habar  n-are nimeni. Dar n-a fost așa,l-am văzut dus pe gânduri,apoi zâmbind și dintr-odată provocarea:,,cine crede că poate juca trei din trei?”Liniște...și-apoi doi colegi sar din bancă,spunând că ei practică tenis de performanță.Ce a urmat,a fost o surpriză:am mers pe terenul de sport și cei doi colegi au jucat împotriva Domnului;l-am văzut asemenea unui tenismen adevărat:rapid,atent,era un adevărat dans în fața fileului,i-a lăsat pe băieți să câștige.Dar am văzut alt prof de mate.Cine este,ne întrebam.

Ne-a lămurit diriga,cum nu știm? a fost unul din marii tenismeni ai României și ne-a povestit ce știa.    La ora următoare, toți l-am întâmpinat cu aplauze,putea să ne dea și test,îl vedeam alfel.                 Iată cum poate schimba ora de mate o banală minge de tenis!!!