vineri, 11 decembrie 2015

TABLOU DE IARNĂ

                                                   Tablou de iarna
  Înfrigurat[a],într-o zi de decembrie,mi-am oprit pașii în fața unei galerii de artă și…am intrat.Nehotărât(a),mirat(ă)…eu,care nu știam multe despre artă; dar mi-am zis că scap puțin de frigul străzii.                                                                                                                       Am privit pereții,apoi tablourile,nu înțelegeam nimic,dar am mai rămas privind insistent tablourile:peisaje,portrete,flori.
  Și,pentru că  suntem în anotimpul alb,mi-am oprit privirea pe câteva tablouri ale albului.       ,,Noapte de decembrie’’,am citit lângă rama tabloului;niciun nume,anonim… rama din lemn ușor prelucrat de mâna unui meșter,avea parcă  încremenit frigul iernii,iar tabloul -o pânză pe care penelul artistului încercase să surprindă momentul misterios, când natura este încremenită, așteptând un miracol.
  În prim-planul tabloului albul troienelor copleșea privirea,simțeam glaciarul,am desluțit câteva urme ușoare,poate o vietate grăbită să se ascundă,sau un om pierdut,alergând spre dumbrava din departare,unde trunchiurile copacilor erau zugrăvite într-o culoare a tristeții: negru-maroniu,crengile desfrunzite erau ca niște brațe înalțate spre cer, implorând. Mi-a atras atenția, în partea dreaptă a tabloului,în planul al doilea,un trunchi îndoit spre pământ,parcă vrând să asculte ușoara respirație a adâncului,unde viața mai clocotea. În planul îndepartat,ceresc,culoarea plumburie cu ușoare nuanțe de alb era strabatută de o aripă a durerii,o călătoare se pierdea în neant, chemată de un glas numai de ea auzit.

  Întregul tablou degaja un aer trist,dar dintr-odată am zărit în partea stânga,undeva,în depărtare,un clăbuc alb,un fum dintr-un horn: viața nu poate pieri în acest alb al troienelor și plină de speranță,zâmbind înaltului… am înțeles un adevăr