miercuri, 9 decembrie 2015

TOPIREA GHEȚARILOR compunere

Ora de geografie.Chiar dacă nu sunt înclinată pentru această specialitate,subiectul propus astăzi spre dezbatere este interesant: topirea ghețarilor.Pe tablă sunt așezate multe planșe cu ghețari de la Polul Nord,cu șiruri de pinguini,ducându-se să se hrănească spre ocean...impresionant! Domnul profesor ne explică că planșele sunt fotografii făcute de  jurnaliştii de la National Geographic,care  au creat o serie de hărţi interactive cu ajutorul cărora se pot observa consecinţele topirii gheţarilor la nivelul întregului glob.Eram foarte atenți,mai ales că am aflat că  în prezent se estimează că pe Terra există  kilometri de cubi de gheaţă, mai mulți  în zona Antarcticii. Domnul profesor ne-a spus cu îngrijorare că va fi nevoie de mai mult de 5.000 de ani pentru ca temperatura Terrei să ajungă la o valoare suficient de mare, pentru a permite topirea tuturor gheţarilor. Un coleg a adăugat despre consecinţele  catastrofale pentru majoritatea continentelor, că nivelul mării va  creaște, în urma unei topiri complete a gheţarilor,sigur am vorbit și eu: cred că e suficient, pentru a strămuta toate ţărmurile din lume.  
Și atunci s-a iscat o adevărată dezbatere: chiar dacă topirea totală a gheţii ar dura peste 5.000 de ani, cercetătorii afirmă că planeta se confruntă deja cu începuturile acestei acţiuni prin creşterea temperaturii globale; de-a lungul secolului trecut, temperatura Pământului a crescut cu circa o jumătate de grad Celsius, ceea ce a avut ca efect o creştere a nivelului mării cu şapte centimetri
O altă discuție a fost privitoare la situația că un asemenea fenomen va avea ca efect, în Europa spre exemplu, inundarea unor oraşe precum Londra sau Veneţia, la fel precum întreaga zonă a Olandei, cât şi o parte însemnată din Danemarca,;cum vor arăta în viitor aceste orașe superbe? Chiar şi România, potrivit hărţilor prezentate de cei de la National Geographic, ar putea fi inundată în zona sudică,adică chiar și capitala?
Ce se va întâmpla cu pământurile,vietățile,bunurile oamenilor?Dar cu urșii polari,cu pinguinii,cu aurora boreală,va mai apărea?Dar cu anotimpurile,va mai fi iarna atât de așteptată cu bradul de Crăciun?E adevărat că eliberarea de gaze  cu efect de seră va grăbi procesul de încălzire globală va genera inundații,tornade,dezastre naturale?

Am aflat multe probleme interesante,iar,când am ajuns acasă mi-am promis că voi citi,mă voi informa,trebuie să știu mai multe,să ne implicăm fiecare,să protejăm natura,să ne bucurăm de fiecare zi,de fiecare pom,floare,pasăre ce încântă cerul și pământul cu zborul liber și cântecul ei curat.