sâmbătă, 12 martie 2022

Redactează o compunere narativă care să cuprindă prezentarea unei emoții sau a unui sentiment...

                                            Emoție de primăvară

Primăvara, şi vântul se simte altfel... Ori­cât de tare ar bate, oricât de sus aș privi, tot vine câte o pală mai caldă, cât să-mi în­moaie inima. Primăvara totul e altfel, şi mi­res­mele sunt altfel, şi foşnetul pădurii e altfel, până şi vântul e altfel! E liniştea dintre anotimpuri, e o înțelegere tăcută între frig şi dezgheţ. Aș vrea să rămân aici...e atâta lumină şi blândeţe în jur, o lume neatinsă, care se dezmorţeşte după frig. Văd prima şopârlă odih­nindu-se la soare, un soare curat, plăpând, sfios.Suntem sus noi, băieții familiei, pe creastă, după o urcare pieptiş, pe cărările muntelui, iar vântul zboa­ră pe deasupra noastră cu aripi reci. Apoi, brusc, suflarea se îmblânzeşte.O boare căldicică bate peste pădure, ca o promisiune că primăvara e, în sfârşit, aici. E început de primăvară ,iar păsările abia sosite îşi cântă cu foc dorul. 
În pădu­rea deasă de fagi e linişte,  iar trilurile păsăretului răsună imperial,semn că natura începe să îşi dea drumul la viaţă. 
Mergem fără țintă și eu ascult glasul unui om întâlnit în pădure,are  o voce caldă, precum vân­ticelul de primăvară şi pune emoţie în fiecare cuvânt.
Stăm sus, aşezaţi pe un jilţ de muşchi verzi, şi ne tragem sufletul după urcuş,omul îmi arată un perete uriaş de stâncă, tăiat parcă anume cu barda cândva, pe vremea uriașilor, uite colo - o capră neagră dormind de voie, dincolo - zeci şi zeci de cuiburi de păsări. Mergem la pas prin pă­dure, adânciţi în frunziş până peste glezne, şi fiecare oprire e un nou prilej de mirare,de emoție. Urcăm pe lângă trunchiurile gri-albicioase ale fagilor, apar şi cele mai închise la culoare, ale stejarilor. În timp ce eu privesc în sus, uimit de înălţimea fagilor,mă împiedic de un fag bătrân, căzut la pământ, cu trunchiul des­picat, ca o jardinieră pentru tot felul de plante mărunte ce abia răsar.

Trecem printre copaci înalţi, puter­nici, viguroşi, frumos aliniaţi, rânduri, rânduri, ca o armată gata de asalt, iar la rădăcinile lor alţi co­paci căzuţi, loviţi ba de un trăsnet, ba de trecerea timpului. Cânte­cul de primăvară al păsărilor e a chemare, a întâlnire. Chiar şi păsările răpitoare cântă!!! Pur şi simplu, primăvara, toată pădurea miroase a aşteptare. Orice firişor de iarbă care se zbate să crească are povestea lui, iar eu mă încarc cu energie numai privindu-l!
Ne complacem să credem că doar noi, oame­nii, avem sentimente. Nu e adevărat! Toate plantele şi animalele au simţire. Mai mult decât oamenii, natura are chema­rea de a da viaţă. Şi plantele, şi anima­lele au conştiinţă, trăiesc cu emoția reînvierii..ca mine....fără discuţie!