marți, 29 martie 2022

despre DISCREȚIE

 

  Părerea mea este că discreția înseamnă calitatea de a păstra o taină,un secret încredinţat,este acea rezervă în atitudine, reţinere în vorbe şi în fapte,calitatea de a nu atrage atenţia, de a nu şoca prin aspect.
  În primul rând,cred că discreția nu e totuna cu a fi modest sau a avea bun-simț, implică nu doar o eleganță, ci și o disciplină. Discreția este acea trăsătură foarte fină care vine din partea inteligenței și a iubirii și ne determină de a nu interveni, de nu ne impune prin exemple paralele din propria viață, de a da sfaturi rapide, de a desconsidera problemele puse.Cred că omul trebuie să manifeste  acea stare de amabilitate prin care se arată  gata de a asculta, dacă persoanele se arată dornice să vorbească.De asemenea există oameni care atunci când făptuiesc ceva, o fac cu discreție, însă există și reversul, alții doresc și luptă pentru asta, se simt foarte bine să fie în centrul atenției.
   În al doilea rând,sunt oameni care simt nevoia să fie apreciați și suferă dacă nu sunt apreciați cum și-ar dori,așa cum  cred că sunt conștienți.Pentru mine discreția e respect de sine, adeseori mă întreb: a fi sau nu discret e o calitate?Desigur cei care mă cunosc nu m-au auzit niciodată,dar niciodată vorbind despre succesele mele în turneele de tenis sau despre insuccesele mele...nu m-am întristat decât în sinea mea,n-am vrut să-i împovărez cu  trăirile mele,cu durerile mele sufletești.Am vrut ca nimeni să  nu găsească nimic prefăcut, teatral sau artificial în felul meu de a fi.Poate au fost momente când m-am făcut aproape neobservat,poate n-a fost bine să-mi arăt trofeele sau a fost bine,chiar nu știu.Dar m-am simțit copleșit cu liniștea, simplitatea si bunătatea celor apropiați.
  În concluzie,consider că cine este discret si stie când e timpul să vorbescă, are multe de câștigat.

E bine să fim discreți cu propria viață.
 Dacă am greșit cu ceva în această viață, faptele noastre vor fi puse într-o balanță divină și nicidecum într-una lumească.  
 Eu urmez îndemnul citit într-o carte veche:trăiți-vă viața cu iubire,maturitate și discreție!