miercuri, 2 martie 2022

Crezi că este necesar să îți cunoști bine adversarul într-o competiție?

 

   Când am   ajuns prima dată pe terenul de tenis,antrenorul mi-a explicat –am înțeles mai târziu- că sportul ajută atât la sănătate cât şi la organizarea mai bună a vieții,mă va clădi mai organizat şi mai calculat , pot avea parte de premii,dacă muncesc mult.Sportul mă ajută și la comunicare, prin sport socializez, îmi deprind o altă viziune asupra vieţii, descopăr, observ, învăţ,vizitez, plec în cantonamente, deplasări, concursuri.E sănătos să fac orice sport,  îmi îmbunătățesc imaginea și încrederea în forțele proprii, ei.... și nu voi fi niciodată trist.....
   Dacă e necesar să-mi cunosc adversaru?Sigur că da....și chiar îl voi pune la încercare prin poziția mea de a sta înalt,printr-o atitudine sigură,spunându-i că sunt gata de concurs și că am încredere.Îi voi urmări tonul glasului,felul cum mă privește,dacă poate păstra contactul vizual pe care i-l impun,dacă răspunde zâmbetului meu—eu îi voi transmite prin vorbe simple că am încredere, sunt relaxat,sunt sigur de reușită.Îl voi cunoaște după ținuta,culoarea echipamentului care-i pot trăda forța.Înainte de concurs îl voi cunoaște și prin câteva schimburi de mingi,apoi vom discuta cu calm,puțin, câteva banalități: dacă e odihnit,ce exerciții de respirație face,ce muzică ascultă,ce citește.
   Dacă este un adversar cunoscut,îmi voi aminti metodele folosite de adversarul meu în concursurile anterioare,voi compara stilul lui cu al meu,voi descoperi ce slăbiciuni are.
   În tot acest timp eu,dar mai ales antrenorul meu ,urmărim fiecare gest,mișcare a celui din fața mea,iar, dacă suntem într-un loc străin, nu mă voi lăsa impresionat,pentru că dorința mea este de a fi și a rămâne CAMPION.