joi, 24 martie 2022

compunere-- E mai bine să-ți asumi riscul de a spune adevărul, decât riscul de a nu îl spune

 

   Eu cred că oaamenii nu vor să audă adevărul, pentru că adevărul este cea mai corectă formă de cunoaştere umană. Adevărul, odată cunoscut, nu lasă loc la nicio dezbatere, interpretare sau viitoare negociere. Adevărul permite doar tragerea unor concluzii şi construirea unui răspuns de reacţie legat de o situaţie de viaţă sau o relaţie interpersonală.

    Minciuna lasă loc compromisului şi iluziei că adevărul este o alegere subiectivă. În lipsa adevărului, speranţa omului se hrăneşte cu iluzii şi dorinţe neîmplinite şi oferă posibilitatea de a construi o strategie alternativă, pentru a rezolva problemele existenţei.
Frica de adevăr, incapacitatea de a ne accepta aşa cum suntem, ne fac uneori să ne minţim singuri. Minţim şi ne minţim, pentru a ne atinge anumite obiective, dar, mai ales, pentru a acoperi unele goluri din viaţa noastră şi pentru a ne crea iluzia că ne apropiem de ceea ce am vrea să fim.
                             De ce e bine să spun adevărul?

  E scris în Biblie, e demonstrat de legile nescrise și dure ale vieții: e bine să spui adevărul,așa cum l-a spus Iisus:,,eu sunt CALEA,ADEVĂRUL și VIAȚA.”
 Eu aud mereu îndemnul: mergi acum și spune totul! Sună-i pe cei dragi și zi-le ce ai pe inimă, cu ce le-ai greșit, cu ce i-ai mințit! Le poți spune și de ce ai făcut toate astea, dar cel mai important va fi că le-ai zis!
   În acest mod,eu voi recunoaște că am slăbiciuni, că am mai multe zone gri decât aș vrea să recunosc, dar în același timp, le arăt cât sunt de importanți pentru mine. Dacă am fost în stare să-mi depășesc ezitările și să acționez, să spun care e de fapt situația, arăt celor din jur că pot avea încredere în mine.
    Îmi vei spune că uneori reacțiile nu vor fi cele dorite, că mai bine tăceam, că eu spun numai prostii.     Ei bine! nu mă las păcălit. Acum mă simt cel tare,dețin controlul,pot lupta cu propriile îngrijorări.
Poate așa ceilalți se vor baza pe mine,cei din familia mă vor îndrăgi și mai mult, iar prietenii vor ști că oricând le sunt aproape.
   E adevărat că uneori, oameni nu sunt pregătiți să audă adevărul, deși ascultă, aud doar ceea ce vor să audă.
                                        Voi urma sfatul înțelept:
              Chiar dacă îți tremură vocea atunci când spui adevărul, tot trebuie să îl spui. Probabil că te întrebi cum vor reacționa oamenii la adevărul tău. Dacă îi dezamăgești?Nu poți decât să vorbești din inimă și să elimini orice sentiment de frică, furie sau ură.
            Adevărul reprezintă limbajul sufletului tău. Dacă ascunzi adevărul, poți deveni o persoană pe care nu îți dorești să o mai privești în oglindă. Trebuie să îți alegi cuvintele cu înțelepciune și să îți asculți inima când spui adevărul.
            Dacă adevărul este rostit din inimă, poți spera că cealaltă persoană îl va primi cu inima și mintea deschisă.

             INIȚIATORUL adevărului e cel care mângâie gâtul unui cal lovit de biciul unui birjar.