sâmbătă, 19 martie 2022

Crezi că prima impresie contează în stabilirea unei relații de prietenie?

 

La ora de dirigenție ni s-a spus că pentru a ne forma o prima impresie despre un om sunt suficiente între 30 de secunde și 4 minute, în acest interval, atenția și capacitatea de a reține amănunte sunt maxime, pot produce un impact negativ sau pozitiv, decizi să te implici ori să renunți la cel pe care l-ai numi mai târziu-prieten.
Definiția cuvântului,,impresie”în limba română este: IMPRÉSIE, impresii, s. f. Efect lăsat în conștiința omului de lucruri sau de întâmplări din jurul lui cu care vine în contact; (la pl.) gânduri, imagini întipărite în amintire.
Am mers în cantonament cu echipa mea ,antrenorul și alți însoțitori.Îmi cunosc coechipierii de la antrenamente și simt că suntem toți pentru unul și unul pentru toți.În autocarul nostru a urcat un băiat necunoscut,despre care antrenorul ne-a spus că va face parte din echipa noastră. Și, pentru că lângă mine era un loc liber,s-a așezat.A avut grijă să nu mă incomodeze și iată că pentru prima întâlnire l-am privit cu simpatie.Apoi mi-a întins mâna și și-a spus numele cu o voce înceată,dar hotărâtă.Totul exprima încredere,mai ales poziția lui,verticală,îmbrăcămintea curată,,zâmbetul cald parcă-mi spunea:, „Sunt prietenos şi deschis“,era ca o invitație la comunicare,la prietenie.Din primele secunde din mesajul pe care mi-l transmitea înțelegeam optimismul, entuziasmul, încrederea, liniștea din ființa lui.Am înțeles apoi că este un băiat echilibrat,de încredere,care poate stabili o relație armonioasă.Și așa am început să vorbim și fiecare și-a spus ideile,pasiunile.Apoi ne-am privit și am convenit că între noi sunt niște unde care ne apropie,de parcă cineva îmi șoptea expresia,,cine se aseamănă, se adună" care-mi spune că întotdeauna eu caut să comunic cu cei care sunt asemănători mie, cu care am ceva în comun.Ei bine,cred că pentru mine a fost un impact pozitiv întâlnirea cu băiatul necunoscut,prima impresie a fost pozitivă pentru amândoi și sper că se va adeveri și peste timp că nu m-am înșelat.....
                        Ne punem întrebări la care trebuie în timp să răspundem:
De ce ne preocupăm să facem o impresie bună?
Nu ar fi mai bine să facem o impresie reală?
Nu ar fi mai bine să dăm ocazia celeilalte persoane să ne cunoască, așa cum suntem în realitate?
De ce oamenii sunt atât de preocupați să fie percepuți ca fiind mai buni,mai atrăgători, mai siguri pe sine, cu mai multe succese decât sunt în realitate?
   Să ne gândim și singuri să răspundem!!!!!!!!!!!