joi, 12 noiembrie 2015

evaluare



PAG.100-cls8a
EVALUARE
Ex1=Personajul este nemultumit de aterizarea pe o planeta nesigura.
Ex.2=…marele vid…comunicarea cu Terra….
Ex.3=continuare:Am debarcat cu neincredere,desi toti au sarit pur si simplu din nava…se bucurau ca niste copii ce urmau sa intre intr-un magazin de jucarii.Am ramas ultimul,nu stiam nimic de locul acela,de relieful noii planete,de vietatile ei,de pericolele ce le puteam intalni…nu ma bucuram,ba eram pus mereu in fata intrebarii:ce cautam eu acolo?Mi-am luat un pistol de aparare si i-am urmat pe ceilalti.Toti erau cu telefoanele la urechi si,entuziasti comunicau cuTerra,ce spuneau nu ma interesa,voiam sa nu mi se intample nimic periculos.Mergeam atent,pipaind fiecare piatra,fiecare bucata de roca.Am ridicat privirea si am inlemnit:in fata mea era un cer verde cu o stea mare albastra in mijloc…probabil asta e soarele planetei,in jurul asa-zisului soare se roteau nebune mingi de toate culorile:sa fie stelele lor?Mi-am strigat camarazii,dar vocea mi s-a prefacut in ecouri nenumarate…eram singur in pustiul acela plin de pietre,cu un cer ciudat deasupra mea.Si deodata m-am simtit tarat in jos,in sus de o forta ciudata,nu ma puteam impotrivi.Si am ajuns intr-o vale plina de mirosuri de tuberoze,de flori inalte ca niste arbori,cu paraiase inspumate ce cantau ca o orchestra de viori,iar vietatile erau asemenea noua,oamenilor,numai ca toti erau de aceeasi varsta:erau tineri=fete si baieti,parca erau clonati,semanau,de nu-I puteai deosebi unii de altii.Am inteles :era un test pentru mine:cum ma voi descurca?Mi-a fost rusine de banuiala mea ca  trebuia sa ma apar,eram doar pe Planeta Fericirii si nu mi se putea intampla nimic rau…i-am gasit pe ceilalti linistiti si fericiti ,doar Noah se interesa cum ii creste planta pe Terra.Am intrat in viata celorlalti si am gandit:Universul are taine nebanuite de noi,pamantenii.
Ex.4=eu=subiect inclus
Ex.5 =predicate:se incheiase=pv=verb predicativ,personal,conj.1,diat reflex.,mod indic,timp mai m.c perf,pers3 ,nr sing,affirm
                         :bajbaiam=pv=verb predic,personal,conj4a,indicat,imperfect,pers1,nr sing,affirm,
Ex.6 =nimic=compl dir =pron negativ,ac ,sing,///
       =baietii=subiect=subst com,masc,pl,nomin art.hot,,i``//
Ex7=Vi se pare normal1/ca o planeta sa arate ca o casa….2/
Ex.8=convingerea lui a fost1/ca trebuie2/sa pastreze……Terra3/
                 PP                                   PR(1)                SB(2)
EX.9.invitatie:
                                                               Stimate Domnule Director,
Cercul de pictura al scolii noastre are onoarea sa va invite la vernisajul expozitiei de desene pe teme SF,  care va avea loc in foierul scolii,vineri,19 decembrie a.c.
Cu acest prilej, desenatorii vor explica tema fiecarei lucrari,vor fi premiate lucrarile cele mai interesante.
Speram sa ne onorati alaturi de ceilalti profesori prin prezenta dvs.